Efterkommere af Adolf Frederik Jørgensen født 1873 og boede i Studiestræde Kbh.

Startet af Tove Elgaard Madsen, 17 Maj 2012 - 18:30

Forrige emne - Næste emne

Tove Elgaard Madsen

Jeg søger efterkommere af Adolf Frederik Jørgensen der er bror til Niels Emanuel Jørgensen født 1874 der udvandrede til Amerika i 1909. Jeg ved de havde kontakt med hinanden, så måske nogen ved hvad der skete med min farfar.
Venlig hilsen Tove Elgaard Madsen.


Anne Mortensen

Din farfar ? er han en af de nævnte personer ?

FT 1911
Studiestræde
opslag 137
Adolf med familie
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Tove Elgaard Madsen

Tak for hjælpen Anne Mortensen. Niels Emanuel Jørgensen er min farfar og jeg vil gerne i kontakt med nogen der ved, hvordandet gik med ham i Amerika. Om han blev der, eller om han vendte hjem til Danmark på et tidspunkt.

Venlig hilsen Tove Elgaard Madsen

Tove Elgaard Madsen

Tak for hjælpen  Stina Kirkegaard Hansen jeg tror jeg kan læse at barnet hedder Hans Otto Mortensen.
Venlig hilsen Tove Elgaard Madsen

Anne Mortensen

Niels Emanuel Jørgensen er din farfar - OK.

Han blev far inden han tog til Amerika ?
-----------------

Hvis du var medlem af DIS ville du kunne søge hjælp i
Gruppen for Medlemmer

Hjælp Internationalt
Denne forumgruppe er kun for medlemmer af DIS-Danmark. Her kan du få hjælp til opslag i DIS-Danmark-betalte databaser


Om brug af Opslag - Internationalt
DIS-Danmark betaler abonnement på visse udenlandske databaser af interesse for slægtsforskere.
Pt. drejer det sig om den svenske Genline og den amerikanske Ancestry.com. Disse har hver deres tråd her i gruppen, og her kan medlemmer af DIS bede om hjælp til opslag.


Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Tove Elgaard Madsen

Ja han blev far d. 30.10.1903 til Folmer Emanuel Johannes Jørgensen.Jeg er netop blevet medlem af DIS så jeg vil prøve at søge hjælp der, hvor du foreslår. Tak for din hjælp.
Venlig hilsen
Tove