HINRICHSEN, hvem havde en møllersvend i slægten -(Matthias Hinrichsen, 1812, Hus

Startet af Lise Østerberg Bahr, 17 Maj 2012 - 09:11

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hvad blev der af tjenestefolkene - alle - undtagen Daniel Weis var ugifte - fra min anes MØLLEN i Husbye / Flensburg ??


Matthias Hinrichsen, Født i 1812 -var i "tjeneste" på HUESBY møllen i Flensburg.

Daniel WEIS 10 år ældre - dvs.  i 1801/02, var fra byen Handewitt - og gift.

Metta GROSSKOPF var født i 1809 og var fra byen Adelbye.

Anna PAULSEN, født i 1817 og var fra Adelbye.

Christina CLAUSEN var født i 1826 og var fra Adelbye.

Heinrich Jonas JESSEN var født i 1820 og var Møllerdreng/Møllersvend fra Sieverstedt.

Arnold Wilhelm AHL....?? var født i 1828 og var Møllerdreng/Møllersvend fra Lügom Kloster.

HJÆLP TIL AT FINDE DISSE SØGES - på FORHÅND TAK


Med venlig hilsen og god KRISTI HIMMELFARTSDAG  :)
LIse Østerberg Bahr

Annette Christiansen

Det ser ud til, at dine oplysninger stammer fra FT 1845.

Du skal måske søge i Tyskland, jf. nedenstående:
Provinsen Slesvig-Holsten (tysk: Provinz Schleswig-Holstein) var en provins af Kongeriget Preussen og Fristaten Preussen fra 1868 til 1946. Den blev skabt ud fra hertugdømmerne Slesvig og Holsten, der var blevet erobret af Preussen og Kejserriget Østrig fra Danmark i 2. Slesvigske Krig i 1864. Efter den Preussisk-østrigske krig i 1866, der endte med en østrigsk nederlag, blev Slesvig og Holsten annekteret af Preussen. Provinsen blev oprettet i 1868 og inkluderede også Sachsen-Lauenburg.
Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Slesvig-Holsten_(provins)

Über Jahrhunderte war Husby Zentrum der Husbyharde. Harden waren skandinavische Verwaltungsbezirke. Die Thingstätte der Husbyharde befand sich nahe der Weggabelung bei der Kirche, später im alten (heute als vorbildlich restauriertes Wohnhaus erhaltenen) Dorfkrug an der Flensburger Straße. Das Hardesting fungierte bis 1867 als Untergericht, als der Bezirk zum neu geschaffenen Amtsgericht in Flensburg gelegt wurde.
Kilde: http://de.wikipedia.org/wiki/Husby

Med venlig hilsen
Annette
Annette Christiansen
rudal1945@gmail.com

Lise Østerberg Bahr

Tak Annette.

Måske Cay Erik Geipel vil hjælpe - kommer jeg i tanker om, har dog ikke haft held med at få ham til at svare på mine mails her på dis - længe.

Måske han har for travlt.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr