Rasmus Lett og Karna Olsdotter

Startet af Eli Dines Axelsen, 09 Maj 2012 - 18:25

Forrige emne - Næste emne

Eli Dines Axelsen

Min stamfar Axel Pantzar kommer fra Önnarp i Malmöhus län, han er født 23. April 1799 av foreldrene Rasmus Lett og Karna Olsdotter. Axel gifter seg 28. Desember 1822 med Christina Jöransdotter i Willie Rydsgard, Malmöhus Län. Og han dør 1841 i Fru Alstad, Skåne. Rasmus Lett er sodat i kongens eget varvede regement og bor i Kristianstad hvor  han får en datter i 1796 hans første hustru er Juliane Lindman som er født 5. September 1766 i Skomagerhuset, Genarp, hennes foreldre er skomageren  Johan Lindman og Johanna Christina Lundell. Rasmsus Lett dør  9. November 1817 i Hyby. Er der noen som kan fortelle meg hvor og når Rasmus Lett og Karna Olsdotter er født? Rasmus Lett ser ut for å være et soldatnavn og da er det vel mulig å finne ham i det sentrale soldatreister i Stockholm? Er det mulig få hjelp til oppslag i dette register?
Mvh
Dines Axelsen

Eva Morfiadakis

Jag har sökt honom i soldatregistret men finner honom inte.

Eva M
Eva M

Eli Dines Axelsen

Hei Eva.
Takk skal du ha for hjelpen. Jeg har tenkt litt på dette med Rasmus, Kan det tenkes at han er registrert som soldat på sit dåpsnavn og senere mens han var soldat fått et soldatnavn, er det mulig å søke etter en soldat som heter Rasmus og bor i Kristianstad og fikk en datter i 1796, han er også blikkenslager og har bodd i Sølvesborg?
Mvh
Dines Axelsen

Eva Morfiadakis


Databasen börjar tidigast 1798 för Kristianstad garnison och de andra församlingarna börjar inte förrän på 1800-talet.

Eva M
Eva M

Eli Dines Axelsen

Takk skal du ha Eva, Fant datteren Botilla som er døpt 4. nov 1796 i Lund.
Mvh
Dines Axelsen