Hvor boede Jens Knudsen, født i Mou 1821, i FT 1855 i København??

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 06 Maj 2012 - 13:59

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg prøver på at find ud af, hvor Jens Knudsen boede sammen med sin familie i 1855 eller 1860 i København.
Jeg ved, at han bliver gift 1849 Fr.berg ops. 172.
De får en datter Jensine Knudsen Helligåndskirken 1850, ops. 211.
I 1833 får de en søn, Christian Ludvig Knudsen, Trinitatis ops. 152. De boede Adelgade. Den har jeg undersøgt 1855, og der er de ikke.
I DDD fra 1850 bor de Dronningens Tværgade 365 med en  3-årig søn født Hyllinge Sogn!ops. 84.
Jeg ville meget gerne kikke i en FT fra en af de 2 årgange for at se, hvordan sønnen, Peter Knudsen, fra 1846 1847 passer ind i det hele.
Jeg håber, at nogen kender til familien eller på anden måde kan hjælpe.
Venlig hilsen
Marianne Jensen.

Vivi Winther

Hej du har en FT her


Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Fredericiagade, Skt. Annæ Vestre Kvarter, Nyboders Rode, 453, 8, FT-1880

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Jens Knudsen   58   Enkemand   Husfader   Arbejder i en brændevinsforretning   Mou Sogn, Aalborg Amt
Christian Knudsen   26   Ugift   Søn   Murerarbejder   København
Sofus Glasie   22   Ugift      Matros   København

Christian
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1395150&searchname=polit_simple

Jensine´s mand og Jensine
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3351693&searchname=polit_simple

Jeg kan ikke finde en Peter Knudsen født i Hyllinge sogn  ???

Ved Jensine´s fødsel i 1850 er det en anden adresse end ved FT, kan ikke tyde den.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Inge Hedal

Hej
Ved Jensines dåb i Helligåndskirken står der Pedermadsensgang 304.
Det kan ikke være denne Jensine, der er nævnt i registerbladet.
Mvh. Inge

Kirsten Bakman Andersen

Jeg tror, at Ane Nielsen er født i Lille Karleby,Hyllinge, og Peter er født i Kbh.
Det kan godt passe med FT 1850, hvor fødestederne er skubbet lidt ned i forhold til linjerne med navnene.

I KB for Kirke Hyllinge kan du finde en Ane Margrethe Nielsdatter født 29. maj 1824 i Lille Karleby. Faderen er Niels Pedersen.
Jeg har også ledt i afgangslisten (KB Hyllinge), men kan kun finde storesøsteren afgået til Kbh.

I KB for Fødselsstiftelsen 1847 (opslag 22) hedder barn nr. 1058 Peter Niels, og Knudsen er tilføjet senere.
Navnet passer jo godt med opkald efter morfar, men er selvfølgelig kun et gæt............

Marianne Bøhmer Jensen

Til Vivi, Inge og Kirsten.
I skal have en stor tak for hjælpen.
Jeg regnede godt nok med, at Ane Margrethe var født i Lille Karleby, Hyllinge. Det må være storesøsteren Karen Sophie Nielsdatter, du har fundet i afgangslisterne.
Jeg er sikker på, at det er den Peter Knudsen, født på Den kgl. Fødselsstiftelse, der er tale om.Det var dejligt at få det på plads.
Endnu en gang tak til alle 3.
Hilsen
Marianne Jensen.