Er der nogen, der kan hjælpe med at finde oplysninger på Johan Vilhelm Tesch´far

Startet af Irene Ebbesen, 04 Maj 2012 - 15:30

Forrige emne - Næste emne

Irene Ebbesen

Jeg er ved at undersøge min slægt Tesch. Har ført den tilbage til Johan Vilhelm Tesch født i Flensborg ca. 1807 gift med Else Marie Jensen. Hvem er Johan Vilhelms far? Har han boet i Danmark og er herefter taget til Flensborg? På et tidspunkt kom 2 brødre eller fætre i slægten til Danmark fra Tyskland. Er der nogen, der har forsket i den anden gren? Johan Vilhelm fik ni børn. Et af hans børn Vilhelmine Emilie Marie er ikke opført sammen med familien under folketællingerne. Kan nogen hjælpe med oplysninger?

Birthe Hollingbery

Hej Irene

Tror du ikke, at den Friedrich Wilhelm Tesch, der var skræddermester i Flensburg, kunne være den far, du efterlyser.

Som du ved, har jeg oplysningen fra Cai-Erik Geipel, der har slået den op i Flensburgs borgerbog.

Venlig hilsen
Birthe Hollingbery

Irene Ebbesen

Hej Birthe
Tak for dit svar. Skal jeg mon til Flensborg for at undersøge faderen? Ved du noget om det? Johan Vilhelm fik 9 børn og ikke en har fået navnet Friedrich eller Frederik. Ved Johan Vilhelms begravelse står han  opført i kirkebogen som Christian Johan Vilhelm, hvilket to af hans drenge kom til at hedde. Må jeg mon maile til dig, da vi måske kan udveksle data med hinanden om vores slægt?
Mange hilsner Irene Ebbesen ( født Tesch )

Birthe Hollingbery

Hej Irene

Du må selvfølgelig gerne maile til mig privat., så kan vi diskutere mere uformelt.
Venlig hilsen
Birthe