Sønder Thise - Salling - Men hvilken Kirke ??

Startet af Lars Bjørkmann, 02 Maj 2012 - 17:14

Forrige emne - Næste emne

Lars Bjørkmann

Hej på Dis,

Jeg har fundet en folketælling fra 1801, som passer fint ind i met arbejde - Der er noteret en hel del børn - Men hvor skulle de evt være døbt ?? Der er så vidt jeg kan finde ud af, ingen kirke der - men hvilken ville de så høre ind under ??



Samtlige personer i husstanden

Viborg, Nørre, Thise, Sønder Thisse, , 17, FT-1801, B8215
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Sørensen Vester 45  Gift Husbonde Bonde og Gaardbeboer 
Anna Jacobsdatter 29  Gift hans Kone   
Niels Jensen 11   Børn af 1te Ægteskab   
Jens Jensen 10   Børn af 1te Ægteskab   
Bodil Jensdatter 5   Børn af 1te Ægteskab   
Søren Jensen 4   Børn af 1te Ægteskab   
Jeppe Jensen 2   Børn af 2et Ægteskab   
Anna Jensdatter 1   Børn af 2et Ægteskab

Er der nogen, der har et godt bud, der kan løse mit lille problem ??

Mvh
Lars Bjørkmann

Inge Hedal

Hej Lars
Fra Danmarks Kirkebøger: http://www.clicketyclick.dk/amt-herred-sogn/danmarks_kirkeboeger/danmarks_kirkeboeger.html

Tise (Nørre H., Salling). F 1813 91; K 1813 91; V 1813 91; D 1813 91.
Pgd. brændte 21. Okt. 1707, og da Sognet var blevet annekteret til Grinderslev, brændte Pgd. der 17. Juni 1859

Mvh. Inge


Lars Bjørkmann

Hej Inge,

1000 Tak for svar - men sørme ærgeligt, at det brændte - så er der jo ikke mange muligheder, for at finde frem til Aner i den linie ??

Stor hilsen fra
Lars

Kim Gade

Har selv en ane, som blev født i Thise 1802. Hende fandt jeg konfirmationen på (dog ikke i Thise sogn). Desværre kun med angivelse af fødselsår og ingen dato. Måske er du mere heldig og får opgivet dato ved konfirmationen. Så prøv at kigge efter de yngstes konfirmation. De ældste er jo konfirmeret før 1814. Men måske i et nabosogn?
Mvh.
Kim Gade

Lars Bjørkmann

Hej Kim,

Var faktisk meget heldig......for først var jeg jo lidt skuffet over, at kirkebøgerne var brændt, og jeg derved ville misse en del oplysninger.....Men kom så til at kigge på sagerne igen.....og da min ane er født i 1812, og faktisk er den første der er indskrevet i den nye kirkebog - fik jeg jo lige ham med.

Samtidig er han ud af andet ægteskab - så mange af de oplysninger, jeg mangler, er på ældre søskende og halvsøskende - og ja - selvfølgelig oplysninger om forældrenes vielse osv.

Så selv om jeg lige her og nu fik men Ane med, risikerer jeg selvfølgelig, at forældre og slægten før den tid, er tabt

Men klart....vil da kigge efter i nabosogne osv..*S*

Mvh
Lars