Hvor er Karen Jespersdatter blevet af?

Startet af Jørgen Chr., 01 Maj 2012 - 15:57

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Nu har jeg ledt, i hvor lang tid ved jeg ikke, efter, hvad der er sket med Karen Jesperdatter men ikke fundet noget svar.  Jeg ved, der er andre, der er stødt ind i et lignende problem og fået hjælp fra jer, så nu vil jeg også prøve.  Karen kan jo ikke  bare være forsvunden op i den bare luft.

Det eneste, jeg ved, er:  Karen Jespersdatter er født 17.04.1768 i Viborg, Ørslevkloster, AO's opslag 299 nr. 1.  Jeg har fundet, at hun har i hvert fald fået to uægte børn nemlig, ANDERS født 31.10.1790 i Viborg, Ørslevkloster, AO's opslag 24, udlagt barnefader Hestekiøber Anders fra Holsteen, og HANS født 14.04.1797 i Viborg, Ørslevkloster, AO's opslag 39 sidst, død 30.04.1797 i Viborg, Ørslevkloster, udlagt barnefader Kristen Jensen fra Ringkiøbing.

Altså, venligst hjælp mig til at finde et svar.

De venligste hilsener.

Jørgen

Kirsten Kjellerup

Kunne det måske være hende?:

Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Hind, Stadil, Kolbye, Et hus, 31, FT-1801, A1099
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Nielsen 38  gift mand husmand med jord, skrædder og murmester 
Karen Jespersdatter 33  gift hans kone   
Anders Isaaksen 9  ugift hendes søn udenfor ægteskab   
Niels Pedersen 5  ugift deres børn   
Jesper Pedersen 1  ugift deres børn   
Anders Lauridsen 75  gift konens farbroder inderste 
Christen Jensen 40  ugift boer til leje handler med kvæg

Ellen Marie Kaae

henviser lige til din tidligere tråd om samme emne

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,32794.0.html

hvor vi forkastede familien i Koldby som en mulighed.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Kirsten Kjellerup

Tak, Ellen Marie. Måske burder der i oplægget her være henvist til den tidligere tråd.

Venlig hilsen
Kirsten

Jørgen Chr.

Kære Ellen og Karen.

Først tusind tak for jeres virkelig hurtige indlæg.  Så vil jeg sige, at jeg ikke refererede til mit tidligere indlæg, da det er to forskellige spørgsmål, idet jeg dengang søgte efter oplysninger om Anders Nielsen (hvorfor han hed Nielsen) og nu om Karen Jespersdatter, hendes liv.  Det, jeg prøver på, er at finde, hvad Karen Jespersdatter har foretaget sig efter hendes anden uægte fødsel nemlig, om hun blev gift eller ej og, hvor og hvornår hun døde.  Derved kan jeg eventuelt også få svar på, om min Anders Nielsen og Karen Jespersdatter er knyttet til hinanden.

Jeg håber, I og andre forstår min henvendelse nu.

De venligste hilsener.

Jørgen