Jeg leder efter Ane Margrethe Nielsen født ca. 1823 1824.Boede i København.

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 28 Apr 2012 - 14:54

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg har store problemer med at finde ud af min tipoldemors liv og gøren.
I en FT fra 1850 bor hun i København i Dronningens Tværgade 365, 3side sal, ops.84. Der står, at hun er fra København, gift med Jens Knudsen fra Mou ved Ålborg, (der er byttet om på fødested). Desuden står der, at deres barn, Peter Knudsen er 3 år og født i Lille Kirkeby- Hyllinge sogn??
Jeg kan ikke finde deres bryllup nogen steder.
I københavn fødes Jensine Caroline Knudsen 1850, Helligåndskirken, ops. 211.
I 1853 fødes Christian Ludvig Knudsen i Trinitatis, ops.152.
Fra 1853 til 1880 kan jeg ikke finde noget på familien.I 1880 er faderen enkemand og bor hos sønnen, Fredericiagade, Vestre Kvarter, Nyboder Rode,453.(Jeg slog Jens Knudsen op i DDD og kom til dette resultat.
Jeg mangler både Ane Margrethe Nielsens fødsel, bryllup, død samt at finde ud af, hvem hendes forældre er.
Mon der findes nogen, der har en smule kendskab til denne person. Jeg synes ,at jeg famler rundt og kommer ingen vegne.
Alle oplysninger modtages med glæde.
Venlig hilsen
Marianne.

Egon Sørensen

Hej Marianne!


Det må være Jens Knudsen og Ane Margrethe der er viet i Frederiksberg KB 1843-1850 opslag 172 nr 8


Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen

Hejsa!


Jens Knudsen lever også i 1885.


Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Fredericiagade (Lige numre), Sct. Annæ Øster Kvarter, Fredericiagade 92 Matr. 453 Forhus 2. Sal, 8, FT-1885, D4114
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Knudsen 31  Gift Husfader Murersvend Kjøbenhavn
Mathilde Knudsen 26  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Mathilde Knudsen 3  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Jens Knudsen 64   Enkemand Svigerfader Understøttelse af Fattigvæsenet Mau pr. Aalborg
   

Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen

Hejsa!


Hvis vi ser på stednavnet Hyllinge i FT 1850, jeg kan ikke finde Peter Knudsen født der, men der er

født en Ane Margrethe Nielsdatter 24 maj 1824. KB Roskilde Kirke Hyllinge 1814-1834 opslag 117.

Jeg kan ikke vide om det er den rigtige, men hvis du prøver at følge hende kan du måske be eller

afkræfte om det er hende du søger fødested på.


Mvh.

Egon Sørensen

Marianne Bøhmer Jensen

Til Egon Sørensen.
Du skal have mange tak for hjælpen. Jeg tror, det er den rigtige Ane Margrethe Nielsen, det er helt fantastisk, hvor hurtigt, man får hjælp til sine problemer, mange tak!
Hilsen
Marianne.