Emma Kristine Lindquist Peterson f. ca. 1867 i Nyrup (kan ikke finde hende)

Startet af Flemming Frederiksen, 28 Apr 2012 - 14:24

Forrige emne - Næste emne

Flemming Frederiksen

Jeg kan ikke finde Emma K.L.Peterson/Petersen. Nu har jeg ledt (vist nok) alle sogne igennem hvor der kunne være en landsby med navnet Nyrup.
Emma er mor til Niels Thorvald Immanuel Christensen, født 5. december 1898 i Nyrup, Stenmagle sogn
Stenmagle sogn 1892 - 1911 opslag 31 nederst
Emma er sandsynligvis baptist, men hun burde jo være indført i kirkebogen alligevel?
Det er heller ikke sikkert Emma kommer fra Nyrup - præsten har sikkert bare skrevet landsbynavnet, fordi her bor hun, da hun føder Niels.
Har nogen et godt bud på hvor jeg kan lede efter hende?
Selvom denne familiegren er godt forankret i og omkring Stenmagle og Stenlille kan Emma jo sagtens komme langvejs fra.
Har nogen et godt bud på hvor jeg kan finde noget om brylluppet mellem Emma og Niels Christian Christensen?
Jeg har også - forgæves - ledt efter hendes død

Med venlig hilsen

Helle Juel & Flemming Frederiksen

Kaare Grodal

Hej

Har du ledt efter familien i Soderup, Merløse, Holbæk i FT 1911 og 16?

Niels Thorvald bliver jo døbt 1913 i Soderup ops 22 og konfirmeret samme sted ops 143.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Inge Hedal

Hej
Har du overvejet, om Emma er svensker? Navnet kunne godt tyde på det, og hun kan være en af de svenskere, der kom til Danmark for bl.a. at være med i roearbejdet på de større gårde.
Nogle forslag:
Prøv at finde Niels Thorvald Christensens konfirmation. (Navnet Thorvald bliver først indført i kirkebogen meget senere - i 1950'erne).
Har du undersøgt på AO, om familien stadig er i Sorø amt, Stenmagle sogn FT-1901? Det er kun godt 2 år efter sønnens dåb.
Mvh. Inge

Flemming Frederiksen

Jeg har overvejet om Emma er svensker - men jeg er usikker på om der står Peterson eller Petersen.
Familien bliver i området i flere generationer. Det ved jeg helt sikkert.
Jeg vil prøve at kikke i Soderup

Flemming Frederiksen

Der er ingen Emma Kristine Lindquist Petersen i Soderup - hverken fødsel, konfirmation eller vielse.
Er nu igang med folketællingerne i 1901 - men det ser lidt "sort" ud...

Flemming Frederiksen

Nu har jeg fundet familien i Stenmagle (i folketællingerne 1901)
opslag 952
Her står hun som Kristine Christensen. Kan hendes fødested tydes som Sverige?

Inge Hedal


Kent Pettersson

Hej.
Det finns en Emma Christina Petersson född 1867-02-27 i Växjö i Sverige.
Hon flyttade till Ystad i Skåne 1895-09-05, därefter vet jag inget om henne.
Hälsningar
Kent Pettersson

Kent Pettersson

Jag har hittat den Emma som flyttade till Ystad och det är inte hon du efterlyser.
Denna Emma dog 1900-03-06 i Ystad.
Kent

Flemming Frederiksen

Hvor er det dejligt med al den hjælp man får her.
Selvom Emma Kristine Lindquist Peterson/Petersen ikke er fundet endnu, så kan det jo være at der kommer flere handlemuligheder.
Lige nu ved jeg dog ikke lige hvor jeg skal søge.
Har forsøgt at lede efter Lindquist Petersen/Lindkvist Peterson, men det giver ikke rigtig resultat.

Er her flere gode forslag?     :)       Det må da kunne lykkes at finde hende???   :)