Stationsforstander Christian Friederich Kochs færden på Fyn

Startet af Malene Kort, 28 Apr 2012 - 14:00

Forrige emne - Næste emne

Malene Kort

Kære alle

Min tipoldefar Christian Friederich Koch født 1829 eller 1830 i Holstein arbejdede som sergent. Jeg har ham i København i 1861 hvor min oldemor Laura bliver født. I 1868 er familien flyttet til Fyn , hvor han arbejder  ved 16. Bataillon i Odense, senere 36. Bataillon indtil 1876 hvor han ansættes som stationsmester ved Hjallese station/Fyn. Han flytter til Kirkeby station i 1881 og bliver i 1887 fyret.   

Nu ved jeg ikke hvor jeg så skal lede. Jeg har brug for råd til hvordan jeg finder hans militærpapirer.
Har absolut ingen ideer om hvilke arkivskabere jeg skal søge efter.

Har forsøgt at famle lidt i blinde i søgningen, men uden held. Jeg aner ikke hvor jeg skal rette min søgning. Stadig temmelig grøn i dette felt.

Han kommer til København på et tidspunkt, da der ved oldemor Lauras død i 1924 står skrevet i kirkebogen - datter af stabssergent Koch ved Sølvgade Kaserne.
Jeg har endvidere fundet ham i Politiets registerblade, som viser han er i København fra 1892-1895 hvor han bliver "udtrukket" 1/11-1895

Hvilke arkiver skal jeg lede efter for at finde hans militærpairer? Gode råd til  andre ting jeg kan lede efter modtages gerne.

Allervenligst

Malene

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Inger Buchard

Sülfeld ligger i Amt Segeberg

FT 1803 er indtastet:
holsten, , Kirchspiel Sülfeld, Gut Borstel, Ksp Sülfeld, Adelicher Hof Borstel, 1F01, Vz-1803, C7392
Johann Fried. Koch 31  Unverheir. - Verwalter
som kunne være hans far, aldersmæssigt og socialt.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki