Rasmus Pedersen i Øster Hassing

Startet af Inge Kristensen, 27 Apr 2012 - 17:19

Forrige emne - Næste emne

Inge Kristensen

Jeg søger Rasmus Pedersens far og mor.Rasmus er født ca.1740/1741 i Øster Hassing
Ved sin død kaldes han Rasmus Pedersen Juel og han var gift med Ide Kristine Pedersdatter.
Tusinde Tak til den som hjælpe kan.
Med Venlig Hilsen Inge Kristensen

Ellen Marie Kaae

går ud fra, at det er denne familie:

Aalborg, Kær, Øster Hassing, Østerhassing bye, ingen, 37, FT-1787, B2281
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Pedersen 46  Gift Mand huusmand og snedker 
Ide Kirstine Pedersdatter 53  Gift hans kone   
Lars Rasmusen 11  Ugift deres søn
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Hans Poulsen



Hej Inge

AO-kirkebogen for Øster Hassing sogn i Kær herred, Aalborg amt, begynder først 1755, så det er nok ikke muligt at finde Rasmus' fødsel og dåb omkring 1741.

Heller ikke konfirmationer i Øster Hassing sogn er med i den relevante periode ifølge AO-oversigten, men måske blev de unge fra Øster Hassing sogn konfirmeret i Vester Hassing sogn.

Se om du kan finde hans konfirmation i Vester Hassing sogn.

Selv om de to sogne ikke ligger langt fra mit barndomssogn, Hvorup sogn, finder jeg tit, at de to Hassing-sogne byder på vanskeligheder.

Der er er Aalborg-slægtsforsker, der har et eminent stort kendskab til Øster og Vester Hassing sogne - håb på, at han ser din tråd.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge Kristensen

Hej Ellen Marie og Hans !

Tusinde tak for hjælpen, det er ganske rigtig at det er denne familie som Ellen Marie har fat i, men jeg kan ligesom ikke komme videre.

Hans du skriver om en der har meget kendskab til Øster Hassing og Vester Hassing sogne, Hvad hedder vedkommende ved du det? ???

v-h Inge Kristensen 

Hans Poulsen



Hej Inge

"Hvad hedder vedkommende ved du det?"

Navnet er jeg ikke sikker på.

Fornavnet er vist Ole, men selv om jeg kendte navn og adresse, ville jeg nok være lidt tilbageholdende, da det er sin sag at sidde og vælte opgaver over på tredjemand.

Venlig hilsen og god søndag
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge Kristensen

Ok:) :-X vi for at se om der nogen der kan hjælpe.

God søndag vh Inge kistensen

Ellen Marie Kaae

Hej Inge

Hvor ved du fra, at han er født i Øster Hassing??
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Inge Kristensen

Hej Ellen Marie!
Ja jeg ved for jeg har en folketælling 1787
Rasmus Pedersen 46 år gift husmand og snedker
Ide kristine pedersdatter 53 gift og hans kone
Lars Rasmussen 11 ugift deres søn
også har de en søn mere Peder Rasmussen

v-h Inge

Vibek Bogner

Hej.
Prøv Ole Munk.

Vh. Vibek Bogner.

Ellen Marie Kaae

Hej igen

Ja, Rasmus var i Øster Hassing i 1787 - men det er jo ingen garanti for, at han er født der.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Ole Munk

Hej Inge

Jeg så lige, at mit navn er nævnt i din tråd. Jeg kender desværre ikke noget til din Rasmus Pedersen og da Øster Hassing kirkebog desværre først eksisterer fra 1755, kan det være lidt svært at komme videre.

Har du vielsen for Rasmus Pedersen og Ide Kirstine Pedersdatter? Og oplysningerne incl. faddere i forbindelse med dåb af alle børnene? Hvis du postede disse oplysninger her i tråden, kan der være oplysninger der, en af os "lokalkendte" kan bruge til at hjælpe dig videre.

mvh Ole