Søger Gustav Borgstrøm fra Helsingborg Sverige

Startet af Claus Nissen, 26 Apr 2012 - 14:40

Forrige emne - Næste emne

Claus Nissen

Jeg søger oplysninger om familien til min tipoldefar Gustav Borgstrøm fra (tror jeg nok) Helsingborg, Sverige, han er blevet gift med Jensine Dorthea Jensen 10 Juni 1855 i Gentofte Kirke, og har arbejdet på Bernstorff slot tilsyneladende som gartner omkring 1855.
Han er død 24 Marts 1877 i Gentofte.

Eva Morfiadakis


Han heter Svendsen vid vigseln. Hans far bör ha hetat Sven. borgström är nog ett namn han tagit senare,

Bör vara född 1825/1826.

Eva M
Eva M

Claus Nissen

Hej Eva

Tak for dit svar.

Jeg ved ikke hvad der er rigtigt omkring hans efternavn i folketællingen 1855
København, Sokkelund, Gentofte, Bernstorff Skov Staldgaard er han nævnt som
Gustav Borgestrøm, Han hedder også ved sine børns fødsel Borgstrøm.

Har du en ide hvorledes jeg kan komme videre i det Svenske slægtsforskningssystem som jeg desværre ikke kender.
   

Hanne B-son

Hej Claus, hvad mener du om denne Gustaf?

Kilde: Emibas (cd)

Post 517275
Svensson, Gustaf
Dräng (ogift man)
f. 10/2 1826 i Trelleborg, Malmöhus län (Skåne)

Utvandrad 5/3 1855 från 64, Trelleborg, Malmöhus län (Skåne)
till Köbenhavn amt, Danmark
Källa: Emibas emigrationsakt: Trelleborg M 1855 002
Onormerade namnformer:
Destinationsort: Köpenhamn
Destinationsland: Danmark


Link till Biblioteker i DK der har gratis tilgang til svenske kirkebøger på nettet: http://www.genline.se/resources/libraries_a-z.php?land=dk&list=a-z


Venlig hilsen Hanne

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag undrar var du har funnit Helsingborg som födelseort.

.  

Datum Barnets namn Faderns namn Faderns ort Moderns namn Moderns ort Socken

1825-01-01 Carl Gustaf Swen Persson Helsingborg Gustafva Bromell   Helsingborg Stad

1825-08-04 Gustaf Adolph     Petronella Swensdotter Helsingborg Helsingborg Stad

från DDSS.nu

Två tänkbara kandidater för Helsingborg.

Det hände att folk, ofta hantverkare eller soldater, tog andra efternamn. Svensson är hans patronym.

Någon med tillgång till den svenska utvandrardatabasen kan kanske finna hans utvandring.

Eva M

Eva M

Eva Morfiadakis


I tillgangslisten 1839-1861 Gentofte opslag 89 finns det en Gustav B----lund(?) som kommr från Brönshöj men han kommer 1851 och är 36 år gammal. Jag kan inte finna någon annan Gustav från 1851 men han har kanske kommit tidigare.

Eva M
Eva M