dåb og giftermål i København - hvilket sogn ?

Startet af dagny salomonsen, 26 Apr 2012 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

dagny salomonsen

Jeg har store problemer med at finde frem til såvel et giftermål som en dåb i København.
Det drejer sig om Ole Christiansen og Hanne Petrine Christiansen.  Jeg har fundet frem til dem via www.politietsregisterblade.dk, hvor man kan læse, at de i løbet af 1890'erne, hvor deres børn er født, har flyttet en del.  Via Folketælling for 1901, Absalonsgade, opsl. 105, kan jeg se, at de har fået en datter, Mary Ottilie den 8.1.1892. 
Jeg har herefter forsøgt at finde deres vielse - i Sct. Mattæus sogn -i tiden umiddelbart før 1892,  men det er nok ikke rigtigt ?  Jeg har heller ikke kunnet finde Mary's fødselsdata i kirkebøgerne i dette sogn.   Jeg har en anelse om, at jeg søger de forkerte steder.  Kan nogen give mig et godt råd ?  Kan nogen finde frem til vielsen, vil jeg være rigtig glad.
På forhånd tak - Dagny Salomonsen

Egon Sørensen

#1
God dag Dagny!


Ole og Hanne er viet i Sct Mat. KB 1891-1892 opslag 48 nr. 357

Mary Otilia er født Sct. Mat. KB 1892-1893 opslag 8 nr. 31.

Mvh.

Egon Sørensen

Anni Larsen

Hej Dagny.
Ved Mary Oitilias dåb er er i rubrikken Anmærkning anført: Matt.K 8/11 91.

Du finder forældrene viet 8. november 1891 i Skt. Matthæus, 1891-1892, opslag 48 nr. 357.

Mvh
Anni Larsen

dagny salomonsen

Egon Sørensen og Anni Larsen.
En meget stor tak til jer begge for hjælpen.  Det var min første søgning i København, og jeg kan se, at jeg har noget at lære her.  Jeg har nu fået disse data på plads, og samtidig hermed var der en oplysning i forbindelse med dåben, nemlig en fadder "madam Marie Larsen".  Det kan sikkert forklare de to personer, Inger og Helge Larsen, der dukker op hos familien i senere folketællinger.  Det var værdifulde oplysninger.  Tak til jer begge.
Dagny Salomonsen