Niels Nielsen født i Boeslunde 15.12.1841, hvor bliver han af?

Startet af Lene Schmidt, 28 Apr 2012 - 13:15

Forrige emne - Næste emne

Lene Schmidt

Han er født i Sorø-Slagelse-Boeslunde den 15.12.1841, og bliver gift i Boeslunde Kirke den 05.04.1839 med Ane Mortensdatter. Iflg. FT Sorø-Slagelse-Sct. Peders Landsogn,  opslag 635, er familien flyttet til Landsgrav i 1875, og de bliver skilt i 1892. Ved Ane Mortensens død, Sorø - Slagelse-Sct. Peders Landsogn, 1892-1907 opslag 149, er hun fraskilt fra Ostehandler Niels Nielsen på Landsgrav Mark. Men hvor bliver han af? Jeg har ledt under Slagelse-Sct. Mikkels og Slagelse Sct. Peders for at finde hans dødsdag, men det har ikke været muligt, er der nogen der kan hjælpe med, hvor han bliver af efter skilsmissen?


Med venlig hilsen

Lene Schmidt

Hans Poulsen



Hej Leme

"Han er født i Sorø-Slagelse-Boeslunde den 15.12.1841, og bliver gift i Boeslunde Kirke den 05.04.1839".

Den tror jeg ikke på.

- Følg ægteparrets børn og børnebørn - faddere, forlovere etc. - led og søg i kirkebøger og folketællinger.

- Hvilke søskende have Niels? Kontakt med dem sent i livet?

- Begravet i samme grav eller på samme kirkegård som forældrene?

- Udvandret?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lene Schmidt

Jeg beklager jeg fik skrevet en forkert dato for ægteskabets indgåelse, det rigtige er 05.08.1862.
Børnene bliver boende i Landsgrav, og ved Ft. i 1901, bor den ene søn  Theodor Nielsen stadig hos moderen.

Med venlig hilsen
Lene Schmidt

Hanne Sol Jensen

Hej Lene!
Jeg forsker selv i Niels Nielsens slægt fra Skovgård Sønderup Boeslunde, som var en enorm stor familie. Som du allerede har skrevet blev han gift med Ane Mortensen, som stammer fra Loller slægten i Boeslunde. Jeg har heller ikke kunnne finde Niels Nielsen  død i kirkebøgerne, kun Ane der den 19.8. 1901 døde, på Slagelse hospital hvor der står hun var skilt fra Niels Nielsen. Men i FK. 1901 står der enke fraskilt fra Niels Nielsen i 1892. Jeg mener også det er det du er kommet til.
vh hanne S Jensen

Lene Schmidt

Hej Hanne

De oplysninger du har er også dem jeg har, grunden til jeg forsker i slægten, er at min Oldefar, Jørgen Nielsen er bror til Niels Nielsen, dog har de ikke samme far, men kun samme mor, da Niels Nielsens far der også hed Niels Nielsen døde inden min oldefar blev født, moderen Ane Nielsen, døde 11.07.1892 i Lundforlund.

Min oldefar Jørgen Nielsen døde i Lundforlund 29.01.1900.

Såfremt du har oplysninger om nogle af de andre søskende, vil jeg gerne høre fra dig.
Gerne på mail: Josle@adslhome.dk


Med venlig hilsen

Lene Schmidt