Christen jørgensen og Else Heinricksdatter Voersaa Mølle ?

Startet af Kirsten Domino, 18 Apr 2012 - 11:37

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Domino

Mon der skulle være en, der ved noget om Christen Jørgensen og Else Heinricksdatter i Voersaa Mølle.

Hvad jeg ved er, at parret blev gift i april 1732 (Albæk 1717-1788 opsl. 261)
Jeg har fundet 9 børn født mellem 1734 og 1747.
"barnet" Jens Christensen giftede sig med enken i Over Holbæk i 1776 (Albæk 1717-1788 opsl. 317)
hans 2. ægteskab var med Ingeborg Mortensdatter, og derfra og fremefter har jeg mange oplysninger

Familien boede i voersaa mølle
venlig hilsen
Kirsten Domino.

Inge Hedal

Hej Kirsten
Er det Randers eller Hjørring amt?
Mvh. Inge

Kirsten Domino


Else Skovbo Jensen

http://rigmornoergaard.tripod.com/Voergaard_1742-1776.htm

her er en henvisning til skifter for Voergaard. En bror til Else Henriksdatter er død i 1760

Side 274, 3. dec. 1760, Hans Henriksen, karl i Voerså mølle. Sø­sk­ende: 1. Else Henriksdatter gift med Christen Jørgensen Møller i Voerså mølle, 2. Mar­grethe Henriksdatter gift med Peder Jacobsen i Sko­ven i Al­bæk, 3. Laurs Henriksen, på Kinarejse som kok, 4. afdøde Birgitte Henriksdatter gift med smed Niels Ras­mus­sen Kræ­mmer i København, hendes dat­ter Birgitte Nielsdatter. Senere siges, at sø­ster­datter Anne Johansdat­ter i møllen havde fået en kiste af afdøde. Vurdering: Søren Thomsen i Albæk­gård og Laurs Christensen i Gårdsholt.

Måske kan der findes mere om de søgte personer.


med venlig hilsen
Else




Kirsten Domino

Tak Else.
Jeg har faktisk set det skifte en gang kommer jeg i tanke om. Jeg vil forsøge at finde nogle af de andre søskende. Måske er det også et af de tilfælde, hvor man må erkende, at man ikke kan komme videre.
Tak for indsatsen og tippet
Hilsen
Kirsten.