Jens Knudsen født 1821 i Mou. Hjælp søges til opklaring af hans færden fra 1847

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 16 Apr 2012 - 20:31

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg søger nogle oplysninger om min oldefar og hans hustru. Jens Knudsen blev født i Mou 1821, ops. 43.Han flytter til København og gifter sig med Ane Margrethe Nielsen, hvornår ved jeg ikke.
Jeg har en DDD fra 1850, hvor de bor Dronningens Tværgade (deres fødesteder er byttet om).
Fra Family Search kan jeg se, at Jensine Karoline fødes 1850, ops. 211 Helligåndskirken.Broderen Christian bliver født 1853, ops. 152 Trinitatis.Jeg har prøvet at se, hvor de bor ved børnenes fødsler for derigennem at finde dem ved en folketælling, men uden held.
Jeg finder ham først igen i 1880 i en DDD, der er han enkemand og bor Fredericiagade.
Er der nogen, der kender noget  til Jens Knudsen fra Mou og hans kone Ane Margrethe Nielsen sikkert fra København? Jeg har ledt i mange FT, men uden det store held.
Venlig hilsen
Marianne.

Egon Sørensen

God aften!


Prøv at undersøge om det er din Jens Knudsen.


IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
 Denmark
Search Results  | Download | Print  

--------------------------------------------------------------------------------

   
JENS KNUDSEN Pedigree
 Male   Family
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  
Christening:  
Death:  
Burial:  
   

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
 Spouse:  ANE MARGRETHE NIELSDR  Family
 Marriage:  11 FEB 1849   Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark


Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Fredericiagade (Lige numre), Sct. Annæ Øster Kvarter, Fredericiagade 92 Matr. 453 Forhus 2. Sal, 8, FT-1885, D4114
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Knudsen 31  Gift Husfader Murersvend Kjøbenhavn
Mathilde Knudsen 26  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Mathilde Knudsen 3  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Jens Knudsen 64   Enkemand Svigerfader Understøttelse af Fattigvæsenet Mau pr. Aalborg
   


Mvh.

Egon Sørensen

 


Marianne Bøhmer Jensen

Til Egon Sørensen.
Du skal have mange tak. Det var den rigtige Jens Knudsen,du fandt. Så kom jeg så langt.
Venlig hilsen
Marianne.