Har mistet tråden

Startet af Helle Olsen, 16 Apr 2012 - 10:03

Forrige emne - Næste emne

Helle Olsen

Jeg leder efter min oldemor Ane Margrethe Kirstine Amalie Jensen
født 2/10 1875 i tillitse sogn maribo amt.
Det sidste jeg har om hende er at hun bliver gift igen med jens jensen 3/11 1911
i david sogn københavns amt. Den adresse der står ved jens jensen i kirkebogen for vielsen kan jeg finde dem begge i folketællingen 1. Februar 1911 men ikke i 1916.
Hvordan kommer jeg videre.

Anne Mortensen

Husk at oplyse kirkebog og opslagstal til dine data - det tager tid at søge uden opslagstal.
------------------------
Ved vielsen
David 1908-1918
opslag 71
oplyses at de er Borgerlig gift og derfor ikke gift i Davids kirken.

Den adresse du har søgt parret i er det
Bøgballekær pr. Uldum - den adresse opfatter jeg som brudgommens adresse ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Søren Juul Mikkelsen

Helle,

ved du ikke noget om hvor børnene, hvoraf den ene jo må høre til dine bedsteforældre er født?

Jo flere navne, steder, og tider du har for de efterfølgende generationer vil gøre det nemmere for andre at hjælpe dig.

Mvh Søren

Helle Olsen

hej Anne ja undskyld jeg ikke skrev opslag.
ja det er brugdommens adresse, men de står der begge i FT 1911
og at de kom fra Løsning i 1909 så de har boet sammen inden og min oldemor står ikke i FT på den adresse der fremgår af kirkebogen ved vielsen.
Min olde mor har været gift tidligere,men de går fra hinanden omkring 1907-08

Helle Olsen

Hej Søren
nej jeg kan ikke finde nogen børn heller ikke på FT
så vidt vides fik min olde mor kun min morfar og han vosede op hos sin far.
kan heller ikke forstå at der står børnene i kirkebogen ved vielsen.
den FT jeg har fundet dem er Øster snede sogn vejle amt 1911 opslag 138

Kirsten M. K. Kastberg

Hej Helle

Er du sikker på at det er den rigtige Ane Margrethe K. A. du har fund i FT.Vejle amt
For du skiver at din Ane er født 2/10-1875, min hende du har fundt er født 6år sender d.2/11-1881.

Venlig hilsen
Kirsten kingo

Anne Mortensen

kan heller ikke forstå at der står børnene i kirkebogen ved vielsen.


Mener at huske der ved den borgerlige vielse står at bruden er udenfor folkekirken og bemærkningen om børnene gælder de fremtidige børn.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Helle Olsen

hej kirsten
jeg ved godt at fødsels året ikke passer men datoen gør for der står faktisk 2/10 og jeg har en ide om at de prøver at snyde for de skriver også at de gift, hvilket de først bliver senere på året.
er sikker på at det er hende for alt andet passer og har før set fejl i FT.

Søren Juul Mikkelsen

#8
Det er ikke usædvanligt at se forkerte årstal i folketællinger.

Det er jo også et forkert årstal for hans fødsel, da han er født i 1878 og ikke 1880, som der står i FT1911.

Selvom der er mange Jens Jensener her til lands er der dog ikke nogen født i april 1880 fra Demstrup, men rigtignok en født 22/4 1878.

Helle, hvornår er din morfar født og hvad hedder han, hvis man må spørge?

Mvh Søren

Helle Olsen

hej søren
min far har ikke noget med denne tråd at gøre da det er på min mors side.
men min far hed erik hansen.

helle

Søren Juul Mikkelsen

Jeg kom til at skrive far, mente selvfølgelig morfar, som jeg også hurtigt rettede det til  ;)

Mvh Søren

Vivi Winther

#11
Hej her er opslag på de to omtalte personer

Jens Jensen f 22 april 1878
1851-1882 Råby, Gjerlev, Randers opslag 64
Far: Mølleforpaget Niels Jensen
Mor Hustru Petra Bakeline Nielsen, Damstrup Mølle

Ane Margrethe Kirstine Amalie Jensen f 2 oktober 1875
1861-1981 Tillitse, Lolland Sønder, Maribo opslag 93
Far: Valdemar Carl Jensen
Mor: Hustru Marie Kirstine Rasmussen, 29 år

Jens Og Ane´s vielse  3 november 1911 borgerlig ægteforening
1908-1918 David, Sokkelund, København opslag 71

Ane tidligere skilt fra Gæstgiver Hans Christian Nielsen ved bevilling 6 juni 1911

Ane tilladelse til indgåelse af nyt ægteskab ved bevilling 11 oktober 1911

Jens er Gårdejer i Bøgballekær pr Uldum som dog ligger i Øster Snede Sogn.
Ville det ikke være naturligt at de flytter dertil??

FT 1911 Øser Snede opslag 138 jeg tror ikke det er dem ovenfor nævnte, da de er gift og Ane ikke er skilt. Ved du, hvor Ane boede med sin første mand??

Mvh

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Helle Olsen

hej søren
min morfar hed sofus carl christian nielsen født 20/01 1899 i københavn, hans far var hans christian nielsen fra nakskov,men den del af familien har jeg fundet.
det er min biologiske olde mor der er problemet.jeg ved hvor hun er født og har boet indtil 1911 der stopper sporet.
helle

Helle Olsen

hej Vivi
jeg tror ikke du har læst det hele. jeg har jo fundet dem på den adresse i FT 1911 men ikke FT 1916

helle

Vivi Winther

Hej Helle jo jeg ar læst det, men tror stadig ikke det er dem da Ane først bliver skilt i 1911.
FT 1911 og FT1916 for Viborggade 47 ingen beboer da det er fabriks lokaler.

Såfremt det er dem har de måske sagt de var viet for ikke at blive nedgjort eller hvad man kalder det,  Øster Snede er et meget missions sogn. Således kan grunden til deres vielse i København måske ligge i at "skjule" vielsen. Kan ikke bevise men en ide.
Har du nogle børn af dem med navn eller fødselsdata??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Helle Olsen

Hej Vivi
jeg ved at ane og hendes første mand hans christian nielsen flyttede fra københavn i 1907 og hver for sig,han beholdte min morfar hos sig.
jeg læser det som viborggade 57

helle

Vivi Winther

Hej igen Helle hvis du ser din morfar´s konfirmation står der afdøde hustru

Sofus konfirmeret 30 marts 1913
1906-1914 Nakskov Skt Nikolaj, Lolland Nørre, Maribo opslag 74

Hans Christian og Ane´s vielse 2 januar 1898, har du her

1892-1899 Garnisions, Sokkelund, København opslag 218

du får lige din morfar fødsel med

1897-1902 Skt Lukas, Sokkelund, København opslag 105  - se bemærkninger her -

Således fordi hun er blevet viet til en anden kan hun jo godt være død i 1913  ???



http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1730704&searchname=polit_simple

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Helle Olsen

hej vivi
alt det du skriver er jo noget jeg ved.det bringer mig jo ikke videre.

helle

Vivi Winther

Hej Helle, dvs. at du godt ved hun er død 1913  ???

Undskyld men læser du hvad jeg skriver og ser du opslagene. Jeg skal gerne stoppe her ville kun hjælpe, men undskylder meget mine opslag.

Held og Lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Søren Juul Mikkelsen

Jeg må tilslutte mig Vivis undren over at ikke har oplyst så væsentlig en information, som at der ved din morfars konfirmation står at hans mor er død  :-\

Har du nogen grund til at betvivle den oplysning?

Mvh Søren

Søren Juul Mikkelsen

Her er iøvrigt politiets registerblad på din oldemor:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1957757&backside=0&searchname=polit_simple

og lad nu være med at skrive at det ikke bringer dig videre!

Mvh Søren

Helle Olsen

Hej Vivi og Søren
først vil jeg sige at jeg er meget glad for jeres forsøg på at hjælpe mig,men jeg tror i misforstår mig.
jeg har kender til min oldemors færden fra hun bliver født og indtil 3/11 1911 hvor hun bliver gift med jens jensen men så stopper sporet.
jeg har kigget KB for alle områderne hun har været for døde kvinder fra 1911 og opefter,men kan ikke finde ud af hvor og hvornår.
og ja der er en tvist for jeg ved godt at der står at hun skulle være død da min morfar bliver konfirmeret,men min mor siger at min morfar har fortalt  at han arvede hende efter han blev voksen.
findes der skifterets protekoller man se i ?

mvh helle

Vivi Winther

Hej Helle jeg har valgt ikke, at lave yderligere opslag, men vil gerne komme med en kommentar..

Hvordan kan man misforstå dig?? Læs lige hvad du selv skriver meget nedværdigende og jeg sidder ikke inde med din viden. Det bedste du kan gøre er en henvendelse på Borgerservice med din morfars data og således få svar denne vej,hvad tid din oldemoder er død såfremt du mener de kan læse og forstå.

Håber du får løst gåden, held og lykke og må du få en god dag.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Helle Olsen

hej vivi
jeg undskylder mange gange for min udtryks måde det var bestemt ikke meningen at fornærme dig, det er jeg meget ked af at jeg har gjort. og tusind tak for din ide.
mvh helle

Kim Gade

Hej Helle

Du skriver, at din morfar først arvede sin mor, da han var voksen. Men derfor kan hun vel godt være død inden hans konfirmation. Hans far har så siddet i uskiftet bo og efter faderens død fik han så først sin mødrene arv. Eller? Hvorfor skulle præsten skrive "afdøde", hvis hun stadig levede?

Familiefortællinger er heller ikke altid sande. Jeg fik at vide, at min oldemor døde, da min morfar var 14-15 år gammel. Han er født i 1905 og moderen fandt jeg død i 1931. Han var altså 26 år.
Mvh.
Kim Gade

Helle Olsen

Hej kim
ja du har ganske ret, men jeg vil jo gerne finde ud af det.
min olde mor og olde far var jo blevet skildt inden hun døde,men hendes nye mand kunne jo have siddet i uskiftet bo.
mvh helle