koder ved fødsler

Startet af carl simonsen, 15 Apr 2012 - 08:29

Forrige emne - Næste emne

carl simonsen

hej

er det helt umuligt og finde en slægtning, når der ved et barns fødsel står en kode f.eks 980B-kode 1018B.
da jeg ved hvor fantastiske i er til og finde ting og sager,håber jeg,at i også her kan hjælpe.

vh
cs

Ole Laursen-W.

Hej Carl,

Er det et opslag du har fundet på ArkivalierOnline?

Prøv at komme med præcis henvisning.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

carl simonsen

hej ole laursen

Her kommer hvad jeg ved,
KB københavn- sokkelund -rigshospitalet 1911-1912 opslag 264 nr 909-åse theodora olesen ændret til larsen-navneændring i hehold til kirkeminsteriets resulotion af 30-6 1924 os noget om Sjællands Biskop 1-7-1924 " ej arkiv"-

Ud for barnet står 980B og ud for moderen gidt frøken 28 år 1018B

jeg har fået at vide at åse theodora skulle være enten sat i pleje eller adopteret af et ægtepar fra København, men igen af dem sat i pleje hos familien Niels Christian Hansen & Andrea Hansen i Tørresø frem til ca 1924/25

Se FT 1921 Odens-Skam-Krogsbølle opslag 73 nr 11.
Det er hvad jeg kan hjælpe med, hvis det er nogen hjælp.

Sumasumarum er at finde moderen på de 28 år-hvis muligt-ellers forsvinder min slægt op i luften

vh

cs   

K. Thidemann

Hej Carl

Jeg kan ikke hjælpe dig med numrene, men.


Det første nr. 909 er et løbenummer alle børn fik i kirkebogen.

Det næste nr. 980 B - må være barnets nummer (nogle får et A nr.)

Det tredie nr. - ugift fødende nr. 1018 B 28 år. (det må være moderens nr.)

Jeg vil antage der findes en journal over alle fødende, men er ikke inde i disse sager.

===================

Jeg forsøgte at finde Aase Theodoras konfirmation i Krogsbølle sogn, Odense amt

Ved du hvor Aase Theodora blev viet. Måske står der der, hvor kun er konfirmeret.


Hendes plejeforældre Niels Chr. Hansen og Anna Andrea Pedersen blev viet 4.5.1918 i Krogsbølle (opslag 19)


Jeg har forsøgt at finde plejefamilien i FT-1930 - men Arkivalier Online arbejder meget langsomt p.t.
mvh K.Thidemann 9000

Peter Søberg Herager

Hej

Det ser ud til at rigshospitalets kirkebog tager over der hvor den Kongelige fødselsstiftelse slutter, så mon ikke navnene bag numrene skal findes på samme måde på Rigsarkivet

Ser her:
http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/fodselsstiftelsen_-_en_vejledning

:)
  Peter

carl simonsen

hej k. tidemand

tak fordi du prøvede,jeg ved hun er viet d.14 december 1933 "borgerligt" i KGS LYNGBY, men her stå ikke noget om hendes konfirmation,jeg ved også at hun er død d 12 januar 1985 i Kgs Lyngby.
omkring hendes konfirmation er problemet som jeg har fået det fortalt, at hun kom tilbage fra Tørresø og til København i 1924/25 da hun skulle konfirmeres,ellers ville "adoptiv forældrene" ikke få konfirmationspenge.
Har prøvet og lede hid og did, men hvor skal man begynde og hvor skal man slutte, når man ikke kender adoptiv forældrene.
men endu en gang tak for jeres altid store hjælpsomhed.

vh

cs

ps.hej peter søberg problemet er at åse theodora er født i 1911 og jeg har været i rigsarkivet-her stod ingenting siderne var blanke
jeg prøver og se om jeg kan finde hendes plejeforældre/adoptiv forældre, så kan vi måske ad den vej komme nærmere en løsning

Peter Søberg Herager

Hej

Bliver lige ved numrene.

Hvilke protokoller har du prøvet? dem som ligger fremme om fødselsstiftelsen?, eller har du bestilt nogle fra fødeafdelingen? Jfr. Daisy starter der arkiver fra fødselsafdeling A, B og L i 1910. Jeg ville jo ud fra nummeret gætte på hun er født på afdeling B.

:) Peter


Kim Gade

Hej Carl

Jeg ved godt, at det ikke hjælper dig et klap videre. Men mon ikke plejeforældrene hed Larsen? Du skrive jo, at hun i 1924 ændrer navn fra Olesen til Larsen. Her fik hun nok af en eller anden grund plejeforældrenes efternavn.

Jeg tænker, at hvis du kan finde adoptionspapirer, så må moderen da stå her.
Mvh.
Kim Gade

carl simonsen

Hej Peter

Skal prøve og besvare dit svar til mig.
jeg var på rigsarkivet og her fandt de den protokol som omhandlede nr 980B og i denne var der ingen oplysninger overhovedet omkring Moderen.
Jeg er ved og prøve om jeg kan finde navnene på hendes Københavnske Adoptiv/Pleje forældre, ville det give nogen mening.?

vh

cs