Andreas Lauritz Lind Holbæk Hjææææælp

Startet af Conny Gertsen, 11 Apr 2012 - 16:50

Forrige emne - Næste emne

Conny Gertsen

Nu prøver jeg igen om nogen kan hjælpe mig med at finde min oldefar Andreas Lauritz Lind født 12. november 1860 i Højby Holbæk amt.

Jeg finder ham sidste gang ved FT 1911 opslag 6 Brolæggerstræde Holbæk hvor han bor sammen med sin kone Kirsten Nielsen (født 6. maj 1857 i Syvendekøb Skamstrup, Holbæk) og døtrene Fanny og Viktoria begge født i Holbæk.

Har været på lokalarkivet i Holbæk og gennemset hvad de har af FT frem til 1916, uden resultat, familien er forsvundet fra byen - men hvorhen?

Familie fra Australien har betalt en slægtsforsker for at finde noget om familien og i de papirer, står at min oldemor, Kirsten Nielsen (Lind), dør i 1939 med efternavnet Pedersen (men ikke hvor), så Andreas må enten være død, eller de er blevet skilt.

Har gennemgået døde i Holbæk frem til 1920 uden resultat - og har også været igennem skifter.

Har ledt i Højby og i Skamstrup som kunne være en mulighed - uden resultat.

Andreas var snedker, og var udlært i Nykøbing S - kan man måske finde ham den vej rundt?

Jeg er gået fuldstændig istå med ham - men han kan da ikke forsvinde ud i den blå luft!!

Håber der er hjælp at finde

venlig hilsen
Conny

Kaare Grodal

Hej Conny

Da du var på Holbæk Stadsarkiv, så du så også i politiets mantalslister for købstaden, som arkivet har til folkeregisteret blev oprettet i 20erne.

Mantallet står på Lis' kontor.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Conny Gertsen

Hej Kaare

Nej, det gjorde jeg ikke. Tak for tippet jeg må afsted igen

hilsen
Conny