Christopher Wilhelm Nielsen, Græse, Frederiksborg sogns, forældre

Startet af Ib Jensen, 08 Okt 2012 - 18:47

Forrige emne - Næste emne

Ib Jensen

Hej, Jeg har problemer med Christopher Vilhelm Nielsen, født den 20.09.1827 - Græse opslag 21.7- forældre Jens Nielsen og (såvidt jeg kan tyde) Louise Raunkilde, men ved hans død den 02.01.1905  Græse opsl. 184.1 er hans forældre nævnt som Peder Nielsen og Ane Marie Hansdatter. Er det ikke den samme eller hvad kan årsagen være til forskellen ? Håber nogen kan løse denne gåde for mig. Venlig hilsen og på forhånd tak / Ib 

Hans Poulsen



Hej Ib

- Prøv at finde, hvis du kan, alle folketællingerne fra 1834 og frem til begundelsen af 1900-tallet.

- Har du fundet Christophers konfirmation? Noget nyt dér?

- Hvem var forlover ved Christophers vielse?

- Dukker forældrene op i forbindelse med Christophers børns dåb? Som faddere?

- Hvornår døde Christophers forældre?

- Var han da så ung, at han fik et nye (sted-)forældre?

- Havde Christopher søskende?

Samler du de data, som jeg har nævnt, er jeg sikker på, at *noget vil vise sig*.

Så har jeg da ikke sagt for meget.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Vibeke Weilby Bach

Hej

Som jeg læser hans dåb, er det et dødfødt barn ovenover der har forældre der hedder Peder Nielsen og Anne Marie Hansdatter.

Christoffer forældre hedder Jens Nielsen og Louise Ravnkilde
Jeg tror der er en fejl ved konfirmation.

Hilsen Vibeke

Ib Jensen

Tak Hans. Dine hint har givet mig følgende Ft 1834 og 1840. Han har en bror der hedder Johan Theodor Nielsen og er født den 11.04.1829i Græse. Ved begges dåb og ved deres konfirmationer i hhv. 1842 og 1843 står forældrene som Jens Nielsen og Louise Ravnkilde. iflg. FT 1834 og 1840 er børnene i pleje under fattigvæsnet hos Isak Lindberg og Bolette Christensen.
Vibeke jeg ser nu, at navnene Peder Nielsen og ???? (Kan ikke læse det ) står lige ovenover ved Christopher's dåb. Så mon ikke løsningen er at de retmæssige forældre er Jens Nielsen og Louise Ravnkilde og at præsten ved Christophers død har læst/noteret forkert. Hvad kan der være blevet af forældrene?
vh
Ib   

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

Har du kigget om forældrene er døde.

Moderen kan være død i barselsseng.

Prøv at kigge under døde fra 1829 og til FT 1834

held og lykke med det.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Ib Jensen

Hej Bente
Lige præsis, moderen er død i 1831, så det er forklaringen
Tak for hjælpen til alle