Alma Vilhelmine Hilma Larsen

Startet af Lotte Røhder, 02 Apr 2012 - 19:54

Forrige emne - Næste emne

Lotte Røhder

Jeg søger oplysninger om Alma Vilhelmine Hilma Larsen f. 25 nov 1874 i Nykøbing Sjælland.
Alma flytter til Bornholm med sine forældre og bor ved FT 1880 i Rønne på Lille Torv opslag 381. Familien består at far Sigfred Georg Larsen f. 1848-1880, mor Vilhelmine Sofie Amalie f. Behrens 1852-1882, lillebror Carl Rikard Vilhelm Larsen f. 1877-1880 og lillesøster Edele Marie Christine Larsen f. 1880-1880. Familiemedlemmerne dør som vist fra 1880-1882. Jeg kan imidlertid ikke finde Alma - hverken i folketællinger eller under døde i Rønne. Hendes mormor, mostre og onkler flytter til USA i 1889, men Alma er tilsyneladende ikke med. Jeg formoder hun kan være bortadopteret.
Har brug for hjælp til at finde hende.
Venlig hilsen
Lotte Røhder

Lotte Røhder

Jeg kan nu supplere med, at Alma tilsyneladene ikke er konformeret på Bornholm. Jeg har gennemgået samtlige kirkebøger for konfirmationer i 1888-1889.
Er der nogen der ved hvem man bliver bortadopteret til? Er det fadderne, familien eller naboerne? Alma er en lille pige på 7 år, da moderen dør som den sidste.
Har stadig brug for hjælp :)
Venlig hilsen
Lotte Røhder

Jens-Christian Emborg

Hej Lotte

Hvis du går ind på AO og vælger Skiftearkivalier for Bornholms Amt, type Byfoged, embede Rønne byfoged og vælger dødsanmeldelsesprotokollen 1873-1883, så vil du på opslag 145 se at:

Nr. 39 er Alma Vilhelmine Hilma Larsen, 6 år gl, datter af maler Larsen, er anmeldt død den 21/5-1881 og at hun intet havde efterladt til skifte og deling.

Så Alma døde altså året før sin mor.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Lotte Røhder

Hej Jens-Christian
Tusinde tak for hjælpen. Så lærte jeg om skiftearkivalierne :)
Det undrer mig, at Alma ikke står i kirkebogen under døde- jeg har set både under mænd og kvinder - Jeg troede alle skulle indskrives. Jeg vil da håbe, at hun trods alt er kommet i jorden.
Venlig hilsen
Lotte Røhder