Hvad blev der af Frits Martin Jørgensen, f. 27.12.1870 i Bøstrup og Johanne?

Startet af Poul Erik Jørgensen, 31 Mar 2012 - 19:06

Forrige emne - Næste emne

Poul Erik Jørgensen

Hvad blev der af Frits Martin Jørgensen, f. 27.12.1870 i Bøstrup og Johanne Mathilde Hansen, født 4.7.1875 og deres 4 børn. Ved folketællingen i 1901 boede Frits og familie i Lejbølle, Bøstrup. Ved senere folketællinger boede de ikke længere i Lejbølle. Det har ikke været muligt for mig at finde dem i andre folketællinger fra Langeland. Jeg har forsøgt at finde dem via kirkebøgernes oplysninger om konfirmerede på Langeland, Tåsinge og Strynø samt nogle fynske sogne – men uden held. Er der nogen, der har oplysninger om denne familie eller nogen, der har gode råd om hvordan jeg kommer videre med søgningen.
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Odense

Stina Kirkegaard Hansen

Et godt råd vil i første omgang være at henvise til et opslagsnummer i folketællingen og gerne at skrive navnene på de fire børn med fødselsdata, så vi kan hjælpe med at lede...
Venlig hilsen
Stina

Poul Erik Jørgensen

Tak til Stina for rådet.

Hermed udskrift fra mit slægtsprogram:
1-Frits Martin Jørgensen f. 27-12-1870, Bøstrup –Leibølle
+Johanne Mathilde Hansen f. 4-7-1875, Tullebølle – Skebjerg. g. 7-5-1896, Tullebølle
1.1-Carl Gordon Jørgensen f. 22-7-1897, Bøstrup - Lejbølle Mark
1.2-Dagmar Marie Jørgensen f. 1-9-1898, Bøstrup - Lejbølle Mark
1.3-Frits Christian Jørgensen f. 14-3-1901, Bøstrup - Lejbølle Mark
1.4-Mary Mathilde Jørgensen f. 9-3-1902, Bøstrup - Lejbølle Mark
Følgende kan oplyses om folketællingen i 1901: Svendborg, Langeland Nørre, Bøstrup, Opslag 240 og 241.
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Odense

Stina Kirkegaard Hansen


Poul Erik Jørgensen

Tak igen til Stina. Jeg vil nu arbejde videre med dette spor. Familien er måske flyttet til Sorø-egnen.
Med venlig hilsen
Poul Erik Jørgensen
Odense