Dorthea Christina Elenora Blecke 12 maj 1836 KBH

Startet af Lisbeth H, 31 Mar 2012 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth H

Hej Alle.

Er der nogle der ved noget om hendes dødsdag for det sidste jeg har på hende er en FT fra


København, , , Helsingørgade, Huuset nr. 316, 1. Sal til Gaden, 309 F2, FT-1840, C5130  
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Henrick Blecke              38  Enkemand  Skrædermester  
Bernhard Blecke           11  Ugift  hans Børn  
Hanne Blecke                 8  Ugift  hans Børn  
Dorthea Blecke              4  Ugift  hans Børn  

Dette er hvad jeg har på moderen

Ane Cathrine Frederiksen
Gift AO 1813-1841 Skt.Petri KBH opslag 161 nr.12.
Død AO 1835-1860 Skt.Petri KBH opslag 141 nr.35.




Jeg har de andre søskendes  datoer.Men mangler også forældrenes fødselsdatoer.

MVH
Lisbeth
Med Venlig Hilsen

Lisbeth

Judith Olsen

Hej Lisbeth

Her er hun senere end 1840:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Helsingørsgade 316,1.Sal, 2, FT-1845, C4015
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Johan Georg Bloche   47    Enkemand      Skrædermester   Hanover
Edvard Bernhardt Bloche   16    Ugift      hans Barn,i Lære hos Faderen   Kjøbenhavn
Johanne Cathrine Bloche   14          hans Barn   Kjøbenhavn
Dorthea Christine Bloche   10          hans Barn   Kjøbenhavn
Rasmus Peter Petersen   36    Gift      Arbeidsmand   Kjøbenhavn
Johanne Christophersen   40    Gift      hans Kone   Kjøbenhavn
Jens Rasmus Petersen   11          deres Barn   Kjøbenhavn
Peter Seiversen   2          Pleiebarn   Kjøbenhavn
Franz Petersen   1          Pleiebarn   Kjøbenhavn

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Helsingørsgade, Helsingørsgade 316,forhuset,1ste s., 36, FT-1850, B5680
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Johan Georg Heinrich Bleche   54    Enkemand      skrædermester, huusfader   Hanover??
Dorthea Kristine Bleche   14    Ugift      hans datter   Kjøbenhavn

Har du undersøgt om hun optræder som fadder ved dåb af hendes søskendes børn ?

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk


Alice Oppenheim

#3
Jeg forstår slet ikke spørgsmålet.

Er DORTHEA CHRISTINE ELENORA BLECKE identisk med den 4-årige DORTHEA i FT-1840 — eller hvad?
— Og du har ikke kunnet finde noget på hende efter?

Judith var lige hurtig til at finde hende i FT-1845 og ´50. Det skulle også være muligt at finde hendes konfirmation?

Det er altid en god idé at undersøge faddere ved søskendebørns dåb. Måske står hun som "Bager XXXses Hustru Dorthea i Roskilde" — eller noget i den stil. Prøv det!

— Og nu kom Stina ind fra højre .... selvfølgelig er det hende, selvom hun kaldes HANSEN. Fødselsdagen passer jo :)

Lisbeth H

Hej Alle tre

Alice det er muligt at jeg ikke har udtrykt mig godt nok men hvis jeg selv havde kunnet finde hende efter  1840 så havde jeg gjort det.


Men tusind tak for hjælpen og det er ærligt ment

MVH
Lisbeth
Med Venlig Hilsen

Lisbeth

Alice Oppenheim

#5
Hej igen,

Det er fint nok at spørge efter hende, når man ikke kan finde hende — jeg forstod bare ikke, hvem der var hvem i efterlysning. Sommetider kan det være en fordel at fremhæve hovedpersonen med fed skrift  :)

Ang. Forældrenes fødselsdage, så får du ren besked ved deres vielse: JOHAN HEINRICH BERNHARD BLECKE er født 5.feb 1801 — ANNA KATHARINA FRIDRICKSEN er født 25.marts(? ? ?) 1806 i Slagelse — hvis jeg læser rigtigt...? Du kan bede om en fuldstændig tydning i gruppen HJÆLP TIL TYDNING, hvis du ikke kan få mening i kragetæerne :)  

Stina Kirkegaard Hansen

Og et forsigtigt bud mere på Dorthea - hun er blevet til Doris, og fødselsdatoen er tvivlsom, men interessen for syning og Vesterbro er til stede! :)
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2044195&backside=0&searchname=polit_simple
Venlig hilsen
Stina

Alice Oppenheim

I så fald kan 'HANSEN' forklares med det lille utydelige 'Enke'  :)