Hvem er Charlotte Ernestine Louise gift Dammschneider?

Startet af Bent Deber, 28 Mar 2012 - 09:51

Forrige emne - Næste emne

Bent Deber

Jeg ved følgende:
Carl Heinrich Dammschneider er født 6.4.1867 på Den Kgl. fødselsstiftelse i Kbh., han bliver gift med Charlotte Ernestine Louise hendes føde efternavn er ukendt?, muligvis er hun født i 1874?, Iflg. en FT-1901, Smedegade 10 A, Kbh., Opslag 83, bor Carl hos hans moder Juline Dammschneider, enke, og Carl står til at skulle være blevet gift i 1894, men dato og hvor de bliver gift vides ikke? Iflg. Kbh.s Overpræsidium OJ 1685 af 1904, bliver Carl og Charlotte skilt den 25.1.1905.
Jeg ved ikke om Charlotte Ernestine Louise og Carl Heinrich Dammschneider  får børn sammen?
Jeg ved at Carl Heinrich Dammschneider senere bliver gift med Wilhelmine Hirsch(tysk kvinde) her i Danmark og får først en Heinrich Vilhelm Gustav Dammschneider, født d.30.8.1902. Carl Heinrich´s senere liv har jeg styr på.
Men er der nogen der er stødt på Charlotte Ernestine Louise med giftenavnet Dammschneider?
På forhånd tak. Bent Deber.
Bent Deber
bent.deber@mail.dk

Alice Oppenheim

#1
I Politiets Registerblade står han med en anden hustru: Joline Henrike Dammschneider , 17-12-1837 , København. — Men det er jo nok hans Mor! Bladet er udfyldt 17-2-1893

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3317245&searchname=polit_simple

— Som du kan se, kommer CARL HEINRICH nede fra Frankfurt am Main til Guldbergsgade 53 , 2. og Murer Dammschneider i 1893. Hvis han indgår ægteskab året efter, kan det jo være med en kvinde, han har mødt i Frankfurt..?


Bent Deber

Der er desværre fejl i Politiregisteret.
Carl Heinrich Dammschneider er død d.3.10.1928 og Carl´s forældre er Carl Heinrich Albinius Dammschneider født 1.3.1824 i Frankfurt an der Oder, Tyskland, kom som naver murer til Kbh. i 1852 og blev gift 2 gange, 2 gang med Juline Henricke Olsen, født 17.12.1837 på den kgl. Fødselsstiftelse i kbh. Carl Heinrich Albinius Dammschneider dør 5.12.1898 i Kbh. og Juline Henricke Dammschneider født Olsen dør 2.4.1913 i Kbh. Så dem har jeg styr på.
Hilsen Bent Deber.
Bent Deber
bent.deber@mail.dk

Bent Deber

supplerende oplysning.
Carl Heinrich Dammschneider (han var også murer som hans far), hans første hustru som jeg savner hjælp til har jeg fundet under AO i Kbh.´s Overpræsidium under OJ 1904 journal nr.1685, Opslag 489 og under SJ 1902, Registeret opslag 8 under December, samt i Journal nr.939, opslag 339, hvor hun står som Charlotte Ernestine Louise f. Dammschneider, d.v.s. at man skulle tro at hun også var FØDT Dammschneider, men det tvivler jeg nu umiddelbart på, da jeg ikke er stødt på dette fulde navn under min søgning, hverken i Danmark eller i Tyskland.
Hilsen Bent Deber.
Bent Deber
bent.deber@mail.dk