Indgangsvinke:Kongehuset,Amalienborg og Per Olsson Österberg på samme anetavle.

Startet af Lise Østerberg Bahr, 26 Mar 2012 - 11:33

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hvor findes mon indgangsvinklen til Østerberg slægten her ?

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
med indgangsvinkel til Bahr slægten
via uradel i (VORPOMMERN) - Mecklenburg.

Rune Stjernholm

Indlæg slettet -ej relevant.

Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Eva Morfiadakis


Jag vill bara säga dig att vad gäller Amalienborg i samband med släkten Österberg så är/var Amalienborg en gård nära Genarp. Det handlar inte om dronning Margrethes slott.

Skåne som ju fram till 1658 var ett dansk område har ju orter som har motsvarighet i Danmark. I Skåne har det försvenskats t ex så att lev blir löv.

Jag undrar verkligen om det finns någon anknytning mellan Österberg från Genarp och det danska kongehuset.

Eva M
Eva M

Lise Østerberg Bahr

Hej Eva.



Næ, det er nu Kongehuset - div. kongehuse - tilbage til Borgunderne - (((faktisk har jeg jo selv skrevet om slægterne i nogle af mine indlæg i Dis Forum))) - efter at jeg har fået fin hjælp fra andre slægtsforskere også her på sitet, og den hjemmeside, jeg nævner, har først senere - fået disse gamle tilføjelser - dog har tilknytningen til Kajser Vilhelm II, (et uægte barn) har stået der hele tiden - så det er ærgerligt, at ingen af fam. slægtsforskere fra Østerberg slægten - henvender sig til mig (mere) !

Vores Østerberg navn er også meget gammelt - og så vidt jeg ved er der 4 grene (Regelsen har været venlig, han er meget dygtig synes jeg at fornemme) - men hvor er deres STAMME så ? grenen ender jo i en stamme ! -

Visse slægtsforskere indsamler - somme tider , ukritisk, infos, uden at hjælpe andre med deres svar, blot de selv har fået det de vil have - er det min opfattelse - men "hvad kender/ved en sommerfugl til om mariehøns" ?

Men du har ret i at man tog stednavne med sig - når man flyttede rundt, f.eks. betyder Øst jo noget og Berg også!

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

MIT INDLÆG ER I ØVRIGT TOTALT SLETTET - Der står jo ingenting mere - hvorfor det ?

Måske fordi det er kongehuset (kongehusene) tilbage til Burgunderne der er nævnt på slægtstavlen - så kan man - af den grund - ikke mere forske i Østerberg slægten ?

Jeg nævnte dog ingen nulevende, navne - sådan som reglerne er !

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr