Dåb i Korsør Kirkebog 1753-1833 - men hvilket opslag?

Startet af Anders M. Petersen, 25 Mar 2012 - 21:04

Forrige emne - Næste emne

Anders M. Petersen

Hej Forum!

Jeg har i flere omgange søgt efter en af mine aner "Christian Frederik Petersen", som med sikkerhed er født i Korsør og med stor sandsynlighed (ud fra FT) må være født i 1773 eller 1774 (med det sidste som det mest sandsynlige).

Jeg ved ikke mere, for der er ikke mere information ved hans vielse og død - og jeg har ingen FT med ham fra 1787, hvor han ellers burde bo hjemme (13-14 år).

Han må stå på opslag 30-39 i ovennævnte KB, men hvor?
Der står en meget interessant kandidat øverst på opslag 41, men det passer ikke med fødeåret og efternavnet er også tvivlsomt...

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

På forhånd tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Lars Gram

Hejsa.
Hvad med Peder Frederichsens Frederich Christen på opslag 32?

Mvh
Lars

Anders M. Petersen

#2
Hej Lars!

Tja - det viser jo bare at jeg fortsat er en novice ud i kirkebogslæsning, når vi kommer om på den anden side af 1800  ;D

Men jeg gik let henover dem med kors ud for navnet, da jeg troede at det betød "død som barn" - og det gjorde Christian Frederik Petersen med sikkerhed ikke!

Men han er altså ikke død som barn?

På forhånd tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Lars Gram

Hej Anders.

Jamen, altså...vi skal begynde et sted, og man kan sagtens overse noget, selv om man har rodet med det i mange år.
Og du har ret, fordi et kors ofte vil betyde, at han er afdød, men jeg kan ikke finde ham mellem døde og begravede, hvorimod der er en anden Christian Friderich der dør som ung i januar 1774.....

Men det er sjældent, at præsterne på den tid ulejliger sig med at gå længere tid tilbage, for at markere nyfødte børn afdøde, så jeg vil gætte på, han er i live!

Held og lykke med jagten!

mvh
Lars

Anders M. Petersen

#4
Hej Forum!

Jeg er lige nødt til at genåbne denne her!

Den "Christian Frederik Petersen" som jeg søger er med stor sikkerhed født i 1773-1774 og så vidt jeg kan se, så er den person som Lars har fundet til mig født i 1771, selvom navnet godt nok er besnærende korrekt.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den rette Christian Frederik Petersen? Der er to gode bud på opslag 35 (højre side) og endnu en på opslag 37 (højre side), men kan man vide hvilken én der er den rette? Jeg har kun navn og fødselsår...

Pinligt, men jeg havde slet ikke set at alle sider i denne KB havde en venstre og en højre side, så jeg havde kun set den venstre side!!!

På forhånd tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Anders M. Petersen

Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm