4 søskende--hvor er de døbt ?

Startet af Anne Larsen, 21 Mar 2012 - 09:45

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej
Jeg er stødt ind i et problem.
Jeg har 4 søskende - Søren Madsen1721--Christen Madsen 1723 ---Maren Madsdatter 6 okt.1726 og Niels Madsen 1728.Forældrene er Mads Sørensen og Helle Christensdatter
Jeg ved de er født i Understed, men de er ikke i kirkebøgerne fra Dronninglund,Hjørring amt og Understed er ikke så langt tilbage.
Jeg har ledt og ledt.
Hvor mon de så kan være døbt? Er der en der har et forslag :-\


VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Grethe Elten Mortensen

Hej

Præstegården i Understed brændte 30/31 juli 1752 og dermed kirkebøgerne, så de er nok født i Understed, men du har ingen mulighed for at kontrolere det.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Eli Lothardt Dahl

Hej Anne

Jeg har ikke den store indsigt i forholdene nordenfjords, men generelt er forholdet, at kun gamle kirkebøger, som eksisterer, kan blive lagt på nettet.

I dit tilfælde er den ældste kirkebog fra 1752/1814, og du kan derfor ikke finde den nøjagtige dåbsdato.
Nogle kirkebøger er gået tabt ved brand, andre steder har præsten "glemt" at føre kirkebogen - det må vi leve med ;)
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Anne Larsen

Tak for jeres svar.

Ærgerligt at Præstegården brændte Grethe.Ja, de har selvfølgelig stået i de kirkebøger.

Øv--øv men som du skriver Eli---det må vi så leve med. :-\


VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Trine Nielsen

Jeg har selvsamme problem med 2 kirker på Bornholm der brændte ned :(

Men har alligevel kunne lede længere bagud takket være skifter og andre ting såsom lædgsruller osv. Så opgiv ikke helt! :)

Anne Larsen

Tak Trine.

Det er rigtig, en tur på arkivet er det der så skal til :P

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland