Hvor blev Voldborg Marie Hansen (gift Jørgensen) af?

Startet af Benny Verner Jørgensen, 18 Mar 2012 - 20:09

Forrige emne - Næste emne

Benny Verner Jørgensen

Hej Forum

Min tipoldemor Voldborg Marie Hansen bliver født 14. november 1857 i Vinding sogn, Ulfborg Herred, Ringkøbing amt.
Hun bliver gift med Otto Jørgensen (f. 24 Maj 1834 i Grindløse sogn, Odense Amt) vielsen er den 30 oktober 1880 i Vinding, hvor hun venter min oldefar, og de flytter siden nær Århus og dernæst til Odder sogn hvor deres børn fødes, inden de til slut ender på Fyn. Skovby sogn og Bogense ligger ryg til 5 børns konfirmationer.
Der er stor aldersforskel på de to da han er 47 år og hun 23 år ved deres vielse!


Otto Og Voldborg bliver separeret, og jeg kan følge Otto Jørgensen indtil hans død 18 Juni 1910 i Bogense.
Men Voldborg forsvinder tilsyneladende fuldstændig. Alle nabosogne til Bogense samt hendes fødsels sogn + nabosogne er tjekket.

Sidste spor er FT 1901 for Skovby sogn hvor Voldborg er alene med 4 børn. Hun står som syerske. Her må hun være 44 år

Alle spor modtages med taknemmelighed!

Mvh
Benny

Mette R Francke

#1
Hei

Her er hun
Valborg Marie Jørgensen , 14-11-1857 , Vinding
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1691036&searchname=polit_simple

Jeg klarer ikke å tyde adressene.

Mette
Mette R Francke

Benny Verner Jørgensen

Hej Mette
Tusind tak for dit svar!. Jeg kan nu søge folketællinger omkring Svendborg for mere info om hende :)

Mvh
Benny

Thestrup-Bjørn

Hej Benny!

Politiets registerblade gælder KUN for Københavns Kommune.

Hvis du nærlæser bladet kom hun FRA Svendborg (amt og/eller by?).
Hun tilflytter Københavns Kommune og melder sig hos politiet 28.8.1920.

Hun bor i København
1920 Østerbrogade
1922 Langgade
1923 Nørre alle = De gamles by
- længere end til 1923 går registerbladene vist ikke; men hun bor nok stadig i De gamles by i FT1925 og dør måske samme sted.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998