Fotografier fra Møn cirka 1890-1905

Startet af Thorbjörn Petersen, 15 Mar 2012 - 14:57

Forrige emne - Næste emne

Thorbjörn Petersen

I min samling har jeg en række gamle fotografier fra en slægt på Møn. De var lige ved at havne i en skraldespand, men passes nu af mig. Her nævnes en del.
Fotografierne er fra cirka 1890-1905. De fleste af fotografer i Stege. Flere af personerne forekommer på forskellige billeder.
Jeg mailer gerne billeder. Jeg kan selv godt bruge oplysninger om personerne.
/Thorbjörn Petersen, Sverige

A.
Børn til Hans Jørgen Jensen og Ane Marie Jensen, Nøbølle. Havemand på Rødkilde højskole, Nøbølle:
1. Kristoffer Hansen f. 1868
2. Julius Hansen f. 1871
3. Karl Vilhelm Hansen 1872-1896 og h.h. Jensine Petrea Kirstine Andersen 1874-1969
4. Annette Hansen f. 1878
5. Erik Hansen f. ?
6. Søster Line/Lina? f. ?

B.
Børnebørn til Niels Jørgen Andersen (1829-1898) og Ane Marie Madsdatter (1834-1911). Røgter på Egelykke Gård og husmand i Hjalm. Dame forekommer også.
Børn til deres søn Christian "Tækker" Andersen og Anna Kirstine Andersen - "ved skoven, Liseby"
1. Anna Sofie Frederikke Andersen
2. Marie "Fanny" Andersen
3. Peder Andersen

C.
Børn til Mads Andersen (f. 1863) og Vilhelmine "Mine". Rytzebæk.
1. Kristine Andersen "flyttet til Jylland"
1. Alma Andersen "flyttet til Jylland"

D.
Datter til Niels Jørgen Hemmingsen og Karen Marie Larsen. Husmand Hjalm.
Petrea Nikoline Hemmingsen f. 12 okt 1903 i Hjalm, Damsholte sogn. Gift med "Jens Jacob i Hjalm, senere Ladager".

E.
Jens Hemmingsen og Bodil Kirstine Madsen (datter til Mads Jensen (1805-1862) og Kirstine Nielsdatter (1813-1869) i Hjalm. Jens Hemmingsen var kusk på Marienborg, Damsholte. Boede i Nylukke.

F.
Chr. Gregersen "fra Jylland". Måske fra Kolding-egnen. Tjente på Egelykke Gård.





Mia Gerdrup

Hej Thorbjørn,

Hvis du ikke finder familie til de efterlyste billeder, så prøv at kontakte Lokalhistorisk Forening Møn v/ Thorleif Rasmussen, Storegade 108, 4780 Stege.

Foreningen vil helt sikker gerne opbevare billederne, som vil være et godt supplement til deres i forvejen store billedsamling.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø