Kom igang hjælp. Min farfar - farmor hvor er de født?

Startet af Ebba Grethe Møgelvang Laursen, 11 Mar 2012 - 10:41

Forrige emne - Næste emne

Ebba Grethe Møgelvang Laursen

Thidemann-- 1000 tak for din store hjælp med at finde mine rødder tilbage til mit navn Møgelvang.
Inden min far døde i 1998 , havde jeg fået nogle oplysninger fra ham om hans fars familie- jeg havde Kragelund- og mølle- hvor han mente det skulle stamme fra. Det så husket både rigtigt og forkert- men tilsyneladende er der nu et par mølleejere i familien-og I Møgelvang, sKjoldborg sogn må der jo have været en mølle - som fam. ernærede sig fra. Møgelvang fandt jeg idag ved at slå stednavne op i Thisted amt--
jeg kommer tilbage dertil også fra farmors gren- Lødderup sogn-
det er en kæmpe stor glæde for mig at vide det her nu- jeg havde ikke drømt at det kunne findes så hurtigt. - ved at bede jer andre om hjælp.det er så min 1. tipoldefar der har navnet med sig- hvor fandt du ulykkerne henne?
og ja jeg må da se om jeg kan skaffe nogle dokumenter osv. om de her sager- det er jo så spændende.
det er jo sjovt, for jeg troede ikke folk flyttede så meget rundt for 150 år siden.
jeg var inde og se om Kragelund kro-- måske har Engesvang noget arkivmateriale om krofatter- min tipoldefar på farfars side-

jeg er sådan en underlig snegl der tror på reinkarnation!- og at ting går igen- og det viser sig så- at datoen den 8 marts. er denne. for jens nielsen altså min tipoldefar dør den dag. min morfar Niels Peter Skjødt Hansen, Bønnerup- dør den dag. og min svigermor Marie Mohr, Paderup, boede Fjellerup- døde den 8 marts 1996.
jeg har idag været inde og kigge folketællinger om alle de data i har fundet for mig- dog synes jeg nogle er svære at læse- Et fif jeg gør- nu er- at jeg gemmer dem på mit skrivebord(pc)- og derefter åbner jeg det i paint og forstørrer dem-
jeg vil arbejde mig videre nedad i rækken - og se hvad jeg finder f frem til. og endnu engang tak til jer alle som hjælper mig herinde-
Thidemann kig forbi min website-www.galleri-moegelvang.dk  og mit galleri- hvor jeg vil se o og få lavet en side om mine aner- men det tager jo tid- tak for idag . Hilsen Grethe

K. Thidemann

#31
Opslag 386

JENS NIELSEN MOGELVANG
Marriages:
 Spouse:  KAREN MARIE JENSEN
 Marriage:  27 APR 1850   Domsognet, Viborg, Viborg, Denmark

------------------------------------
Børn

ANE MAGRETHE CHRISTINE NIELSINE NIELSEN 1852

Christian Michael Rottboil Friis Nielsen 1854

Antonette Jensine Nielsen 1856

Andrea Holma Nicoline Nielsen 1857

Niels Christian Nielsen 1861




mvh K.Thidemann 9000

Ebba Grethe Møgelvang Laursen

Hej Thidemann
kan du oplyse hvilke kilder du har fundet de her ting- samt også hvorhenne du fandt om den ulykke- da jeg har brug for at gemme de kilder til en senere bog- jeg er igang med at samle materialet til.
og tak for alt den her hjælp - det er virkelig dejligt at få så meget respons.
mvh grethe