hjælp søges til opslag åbenrå/flensborg født 1902

Startet af Brian Hinrichsen, 10 Mar 2012 - 22:11

Forrige emne - Næste emne

Brian Hinrichsen

Søger min bedstefar jürgen nicolaus hinrichsen 01-06-1902 st. hans kirke flensborg døbt 22-06-1902
gift 29-10-1927 bjolderup Åbenrå opslag 38.

Han findes også i indførselsreg. hvor han står opført med
svenske forældre født i det sønderjyske. (søgt Hinrichsen)

Min familie har ellers altid troet vi var af tyske aner. Ifølge familie skulle faderen hedde jürgen hinrichsen og moderen Doris bothilde lind.

Kan nogen bekræfte dette (et opslag vil nok være det rette ) og hvor er de egentlig fra  :-\ tysk svensk dansk ??

mvh
brian hinrichsen
MVH
Brian Hinrichsen
Brian@luauto.dk

Hans Segalt Hansen

Hej Brian.

M.h.t. din bedstefars "ophold" på Bjolderup-egnen, kan jeg godt slå noget op, hvis du mangler noget, men m.h.t. til hans forældre er du nok nødt til at henvende dig:

Byarkivet i Flensborg med adresse på Flensborg
Rådhus har fotokopier af en række af
kirkebøgerne fra Flensborg by. Adressen er:
Stadtarchiv Flensburg, Rathausplatz 1, 24937
Flensburg, Tel.: 0049 461 - 85-25 35, e-mail:
stadtarchiv@flensburg.de

Ved du, om hans forældre også er flyttet til Danmark, eller bliver de boende, eller.....

Hilsen Hans

Brian Hinrichsen

Hej Hans

ang hans forældre ved jeg ikke men han havde en bror oluf ? i flensborg

studser bare over at hans forældre står som, svenske men født i det sønderjyske på indførselsregistret

Og så blev jeg fortalt at de skulle have microfilm over st. hans kirke flensborg på Åbenrå landsarkiv og håber at der er en venlig sjæl som kunne lave det opslag der

ang opslag i ao har jeg fundet ham i folketælling 1930 født flensborg og i vielse står der døbt st. hans kirke flensborg.

Så det er lidt spændende om jeg har tyske, svenske eller danske aner på den side 
MVH
Brian Hinrichsen
Brian@luauto.dk

Hans Segalt Hansen

Jeg mener, at mange af kirkebøger går op til ca. 1890, så 1902 ?? bliver nok lidt svært.

Nedenstående fra statens arkiver:


Lån og benyttelse af mikrokort af kirkebøger for sogne i Sydslesvig

På Statens Arkivers læsesale i Rigsarkivet, på Erhvervsarkivet og på de tre landsarkiver uden for København er der mulighed for at låne og benytte mikrokort af kirkebøger ældre end 1. januar 1876 for sogne i kirkekredsene i den slesvigske del af den tyske delstat Schleswig-Holstein.

Lån og benyttelse sker efter den aftale, som Statens Arkiver har indgået med Nordelbische Evangelisch-Lutherische Kirche i Kiel den 4. november 2004.

Mikrokortene omfatter sognene i Flensborg, Slesvig, Südtondern, Angeln, Eiderstedt pg Husum-Bredstedt kirkekredse. Det er desuden planen at udvide med mikrokort fra sogne i Eckernførde og Rendsborg kirkekredse, men det ventes dog først at ske i 2011.

Hvem?

Brugere med dansk statsborgerskab og tyske statsborgere med fast bopæl i Danmark kan benytte mikrokortene.

Inger Buchard

Efter 1874 skal du slå op i de civile registre 'folkeregistrene'. De befinder sig på Stadtarchiv Flensburg - skriv og spørg om opslag; mailadressen er nævnt i Hans Segalt Hansens indlæg

Inger
Redaktør på DIS-Wiki