Poul. Ellen og Henry Jensen født i København omkring 1910 - måske før.

Startet af Bente Dahl Nielsen, 10 Mar 2012 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

Bente Dahl Nielsen

Hej

Nu må jeg bede om hjælp.

Anna Cathrine Davidsen født 14-7 1876 i Dalum blev gift med Jens Peter Jensen ( jeg ved hverken hvor eller hvornår )
De fik 3 børn Poul, Ellen og Henry ( jeg ved ikke hvornår ).
Jeg har prøvet at kigge i Politiets Registerblade, men da disse navne er meget almindelige, er der mange.

Har nogen et bud til mig ? Så vil jeg være meget taknemmelig.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.


Anne Mortensen

Det ene kort viser Egen Lejlighed i 1906 - mon vielsen skal søges omkring 1906 ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Dahl Nielsen

Hej Anne

Mange tak for dette, står der Præstøgade ? og ja det kan sagtens være omkring dette tidspunkt, der har været bryllup.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Anne Mortensen

Ja der står Præstøgade.

Jeg lagde mærke til hun er i 1904 Oehlenschlægergade er logerende hos Murer Jensen - kan denne
Murer Jensen have en søn hun er blevet gift med  ???
-------------------------

Denne Murer Jensen hedder Jens Peter Jensen - se
FT 1901
Oehlenschlægergade 58
opslag 381
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Dahl Nielsen

Hej Anne

Hvor er du dog skarp, det lyder som rigtig gode spor, der skal følges . Mange, mange tak.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Jens-Christian Emborg

Hej Bente

Jeg ved ikke om du har fundet din Jens Peter Jensen?
Der er jo mange hundrede med det navn i København.
Jeg fandt ham via Politiets registerblade.

Jens Peter Jensen, er tømmersvend og født den 14-08-1881 i Århus. (Århus domsogn, KB 1878-1881, opslag 150, nr. 179).

Det sidste vi kendte til Anna Cathrine var at hun i FT-1906 bor på Margrethevej 32 i Hellerup hos den 10 år ældre Anna Voigt der er blevet enke og som også er født i Dalum sogn på Fyn som Anna Cathrine, de har sikkert kendt hinanden fra Fyn.
Anna Cathrine flytter så den 10-11-1906 ind i sin egen lejlighed i Præstøgade 5 på 3.sal, hvilket er det sidste, der er påført hendes registerblad hos Politiet.

Hendes Jens Peter Jensen har kendt hende da hun flytter til Præstøgade, selvom han først flyttet ind til hende den 01-05-1907, i fgl. hans registerblad, for de bliver viet den 25-11-1906 i Skt. Jacob sogn, KB 1906-1913, opslag 43, altså 14 dage efter hun er flyttet til Præstøgade.
Da Jens Peter  flytter ind, venter hun deres første barn, som bliver født den 22-11-1907, en søn Henry Richard.
Henry Richard Jensen er født i Skt. Jacob sogn, KB 1907-1911, opslag 62.
Både Anna Cathrine og sønnen blev påført hans registerblad, det var det jeg forventede de var blevet, så derfor bladrede jeg mig igennem registerbladene med Jens Peter Jensen, for at finde hende påført som hustru.

I FT-1911 finder du familien i Marstalsgade 38, 2.sal (opslag 82), her har de også fået sønnen Hans Poul, født den 19-11-1909.
Hans Poul Jensen er født i Skt. Jacob sogn, KB 1907-1911, opslag 200. Skifter senere Jensen ud.

I FT-1916 finder du familien på Biens Allé 3, 1.sal (opslag 7), her har de også fået datteren Ellen Margrethe, født den 28-06-1912.
Ellen Margrethe Louise Jensen er født i Skt. Jacob sogn, KB 1912-1923, opslag 24.

I FT-1921 finder du hele familien boende på Rodosvej 5, st. (opslag 11).

I FT-1925 finder du stadig hele familien boende på Rodosvej 5, st. (opslag 43).

I FT-1930 finder du stadig hele familien boende på Rodosvej 5, st. (opslag 39).
Datteren er her blevet gift Clausen og fået en datter den 02-09-1930 på Rigshospitalet, KB 1930-1931, opslag 348.
Ellen Margrethe Louise Jensen bliver viet den 02-11-1930 i Filip sogn, KB 1920-1931, opslag 281, deres datter bliver døbt samme dag.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Bente Dahl Nielsen

Hej Jens-Christian

Mange, mange tak for dit utroligt vellykkede arbejde. Jeg har ikke fundet noget af dette, har været optaget af andre i familien.
Jeg er dybt imponeret og meget taknemmelig.

Flot arbejde.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.