Henrich Andersen

Startet af V. Svejstrup, 11 Mar 2012 - 18:12

Forrige emne - Næste emne

V. Svejstrup

Henrich Andersen er født omkring 1771. I 1806 blev han gift med Ellen Kirstine Hansen i Skt. Olai Kirke, Helsingør. Han er død i 1815, 44 år gammel (iflg. kirkebogen). Han står anført som Quarantaine kaptain (?). Er der nogen, der ved hvor og hvornår han blev født ?

Thestrup-Bjørn

Hvor har du selv søgt?

Kan forlovere og børnenes faddere ikke hjælpe?

Er der skifte efter ham (og/eller konen) - ofte nævnes nær familie f.eks. som værger.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

V. Svejstrup

Det nævnte oplysninger er dem, som jeg har. Henrich og Ellen Kirstine fik også 3 børn. Af fadderne optræder, så vidt jeg kan se, ikke nogle fra Henrich Andersens side, men flere fra Ellens side.

V. Svejstrup

Jeg har selv søgt i kirkebøgerne for Skt. Mariæ og Skt. Olai i Helsingør, hvor de boede. Her har jeg fundet deres vielse og de tre børns dåb, samt hans død. Jeg har ikke kunnet finde ham i folketællingerne. Ellen Kirstine Hansen blev efterfølgende gift med Johannes Gottlieb Caspersen.
Omkring skifte har jeg kun fundet i Skifteprotokol, 1810-1820, Helsingør, Byfoged, opslag 443 at han er død, men jeg har ikke fundet det egentlige skifte - endnu.

V. Svejstrup

Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at tyde hvad der står i Skifteprotokollen ?
Det drejer sig om Hendrich Andersen, Amt: Frederiksborg, Type: Byfoged, Embede: Helsingør Byfoged, Skifteprotokollen 1810-1820, opslag 443, nederst på siden 440. Jeg kan læse, at han er død 3. aug. 1815, men kan ikke rigtigt tyde det øvrige.
MVH
Vibeke