Ida Emilie Eleonora Bæhr f. 1906 i København

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 10 Mar 2012 - 17:36

Forrige emne - Næste emne

Stina Kirkegaard Hansen

Ida Emilie Eleonora Bæhr bliver født d. 22/5 1906 (Simeons, 1906-1911, opslag 236).

Ved FT 1916 bor hun Kapelvej 23 (opslag 13) sammen med bl.a. sin mor, Laura Sofie Christiane Sørensen.

Men hvor er hun (og evt. hendes mor) efter 1916?

Ved følgende folketællinger er ingen af dem at finde på Kapelvej.

Sidste spor er vedhæftede AJ-sag fra 1917 (Københavns Overpræsidium, AJ-journaler 1917, nr.846, opslag 25).
Barnet opholder sig i "Paabye" ???

Ida er søgt konfirmeret i Harte Sogn, Vejle, hvor der ligger en "Påby" - dog uden resultat.
Hendes far, Emil Elvinus Bæhr er ude af billedet og bor i Randers. Der er hun ikke.

Venlig hilsen
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Stina

en rettelse til FT, det er opslag 138

kan du ikke følge moderen ( Augusta Sørensen) , jeg går ud fra det er moderen og hendes brødre i 1916, de er stadig på Kapelvej 23 i 1921.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Stina Kirkegaard Hansen

Tak for rettelsen, Bente!  :)
Moderen og den ene bror er på Kapelvej i FT 1925 men ikke i 1930.
Venlig hilsen
Stina

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Stina

Tænkte mere på hvis der fandtes et skifte, det kunne give et spor, eller finde brødrene viet og hun står som fadder.

Er Laura blevet viet så lille Ida er kommet i pleje et stykke tid ??
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Stina Kirkegaard Hansen

Ah, på den måde. Må indrømme, at jeg ikke har været omkring skiftet, min søgning har indtil videre været begrænset til nettet pga geografiske udfordringer! ;) Men jeg skriver mig den bag øret!
Og ja, måske er Laura blevet gift...jeg finder hende dog ikke umiddelbart i registerbladene som hustru - og i det hele taget ikke efter 1916. En vielse kunne være værd at eftersøge, men da jeg ikke har en adresse, er det lidt en nål en høstak.
Venlig hilsen
Stina

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Stina

Det er jo ikke sikkert hun bliver i Kbh.

Har hun tjent i et nabosogn i jylland, så hun var tæt på datteren. blot en strø tanke.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Egon Hansen

Hej Stina.
Hvordan sender jeg dig adressen på en nulevende Bæhr, som har forsket meget i familien? Han ved nok noget, i hvert fald om den udlagte barnefar, men måske også noget om Ida, hvis hun stadig brugte sit efternavn.
Mvh Egon

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Egon
Jeg har sendt dig en mail til din private e-mailadresse.
Tak for hjælpen!  :)
Mange hilsener
Stina

Lea Sørensen

Hej Stina - kan se at dette indlæg er "gammelt" nu - men hvis ikke du har fået klarhed over Ida Emilie Eleonora Bæhr - så kan jeg fortælle at dette er(var) min faster - og Laura derfor min farmor. De flyttede til Lolland i en årrække, derefter Kisserup og sluttelig til Sengeløse. Og Emilie (Mille - som var hendes kaldenavn) flyttede tilbage til København. Så er du interesseret i at høre mere skal jeg med glæde fortælle hvad jeg ved.
Lea

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lea
Tak for dit svar  :) - jeg vil meget gerne høre mere om Ida Emilie og har sendt dig en privat mail.
Mange hilsner
Stina

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Er der nogle af jer der ved hvor kom fam. navnet stavemåden med dansk æ fra/hvornår mon - Bahr slægten har jo en slægtshistorie i Tyskland/bog/anebog tilbage til det 1200 århundrede - og vi har den tyske/svenske stavemåde af navnet  - og historien om disse i anebogen trykt i Bremen.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr