Kan ikke finde Agnes Hansen fødsel og forældre. Viborg-København.

Startet af Per Harstrup, 10 Sep 2011 - 11:32

Forrige emne - Næste emne

Per Harstrup

Kan ikke finde Agnes Hansen fødsel og forældre. Viborg-København
Jeg søger efter Agnes Natalie Elisabeth Hansen og hendes forældre. Men syntes nu at gå lidt i stå.

Har fundet hendes vielse, med Ole Martin Rasmussen i Viborg,  den 10 September 1904, i Viborg Domkirke. Ifølge kirkebogen - kb Viborg, Nørlyng, Viborg domsogn - 1901 - 1908 -  opslag i AO nr. 139 (C234C G 013 0153a-v.Jpg) Se vedhæftet udklip, af kirkebogen.

Der stå jo også, at hun er født i København, hendes fader er skrædder Christian Hansen og hendes moder er Ane Margrethe Elisabeth født Lauridsen, også født i Viborg. Hun er helle ikke fundet.

Men, jeg kan ikke finde hendes, Agnes Natalie Elisabeth Hansen, ankomst til Viborg, hendes fødsel i københavn, eller hendes forældre. i nogen folketællinger eller kirkebøger, i eller omkring København.
Og der står også at både bruden og brudgormmens fader begge er af Viborg? Hvilket er lidt forvirrende. Da hun, Agnes jo er født i København, så skulle jeg mene, at Christian Hansen også er skrædder, i København.

Det tætteste jeg kommer, er måske et opslag i politietsregisterblade.dk, hvor der er nævnt en Lars Christian Fredrik Hansen og ægtefælde Ane Margrethe Hansen. Disse passer dog kun med navnesammenfald og lidt på årstallene. Men slet ikke på stillingen.

Nogen forslag til den videre søgning?

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Anne Mortensen

Det tætteste jeg kommer, er måske et opslag i politietsregisterblade.dk, hvor der er nævnt en Lars Christian Fredrik Hansen og ægtefælde Ane Margrethe Hansen. Disse passer dog kun med navnesammenfald og lidt på årstallene. Men slet ikke på stillingen.

Kan du oplyse deres data ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Per Harstrup

Anne Mortensen:
Undskyld, jeg mente selvfølgelig faderens stilling, som "skrædder i kirkebogen". kb Viborg, Nørlyng, Viborg domsogn - 1901 - 1908 -  opslag i AO nr. 139. På politiets register står der "fabriksarbejder".
Og det var de to stillingsbetegnelser, som jeg ikke syntes, at stemte overens.
Se evt. mine vedhæftelser, hvis det er. Begge stillinger er nævnt her.
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Anne Mortensen

Jeg mener om du ikke kan oplyse parrets/forældrenes fødselsdata så de nemmere kan søges i Pol.reg.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Per Harstrup

Sorry, Sorry, Sorry. Klappen var åbenbart lige gået ned.

Med hendes (Agnes Natalie Elisabeth Hansen)  mor, Ane Margrethe Elisabeth, født Lauridsen, havde jeg været ALT for hurtig, hende havde jeg jo selv fundet, en gang.
Jeg sad og rode i nogle gamle filer og faldt over denne fil. Et udklip gennem familysearch, hvor jeg havde fundet hendes fødselsdata:
Ane Margrethe Elisabeth Lauridsen, født den 5 april 1855, Søndre Sogn Viborg.

Af forældrene: moder, Else Johanne Cathrine Nebel og fader, Laurids Christensen Bordeug.

Og hendes (Agnes Natalie Elisabeth Hansen) far er: Fredrik Christian Hansen født 1850, som også tildels er fundet. Har bare ikke fundtet hans fødested, endnu.

De, Ane Margrethe Elisabeth Lauridsen og Fredrik Christian Hansen, er gift i stenstrup, Svendborg 4 dec. 1880. Hvorfor København er rodet ind i kirkebogen, fra Viborg, ved jeg ikke. Det var det, som forvirrede mig.

Og hvorfor jeg lige pludselig rodede politietsregister ind i det, var en stor fejl.

Men mysteriet, burde jo være løst. Men både hendes moder: Ane Margrethe Elisabeth født Lauridsen og hendees fader: Fredrik Christian Hansen fundet.
Jeg mangler kun, at finde den præcise dato og stedet, hvor hendes far, Fredrik Christian Hansen er født. Men han er sikkert født i Stenstrup, Svendborg.
Pinligt Sorry.

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Per Harstrup

Jeg kan stadig ikke finde Agnes Natalie Elisabeth Hansen´s dåb og fødsel?
Så jeg prøver endnu en gang. Hvor er Agnes født?

Der står i kirkebogen ved hendes ægteskab, den 10 September 1904, KB, Viborg, Nørlyng, Viborg domsogn 1901-1908, opslag 139, side 153. at hun født, den 27 juni 1884, i København?
Kan det passe?

Jeg har søgt  i folketællingerne, efter både hende og hendes forældre i København, men forgæves.

Jeg har fundet begge hendes forældres fødsel og deres ægteskab.

Men, jeg kan ikke finde hende. Hverken i Stenstrup, Sunds Herred, Svendborg Amt, hvor hendes mor er født 20. aug 1856 og forældrene er gift, den 4 dec 1880. Eller i Refsvindinge Vindinge Svendborg, hvor hendes far er født 9. nov 1850.

Nogen forslag til, hvor jeg kan finde hendes fødsel og dåb?
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Christina Elven


Hej!
Jag tror att det är denne man som är far till Agnes Hansen:

----------------------------------------------------------------------------------------

Født:
3 Februarii 1856
i Ørsted

Christen Hansen

Daabens Datum enten i Kirken eller Hjemme.
Hjemmedøbt
af Pastor Rosen-
kilde i Ørsted
den 10de Februar 1856.

Forældrenes Navn, Stand, Haandtering og Bopæl.
Ugift Fruentim-
mer Mette Jacobs-
datter og udlagt
Barnefader Hans
Peter Christensen.

Anmærkninger.
Uægte født i Ørsted. Moderen
tjente 10 Maanedsdagen før
fødselen i Roeskilde. Anmeldelse om
fødselen, i Henhold til Forordningen af
24 januar 1844, meddelt af Pastor
Rosenkilde.

------------------------------------------------------------------------------

Har fått hjälp med tydning av Elin, DIS-medlem.

Jag har kanske mer information i fall du vill mejla till mig.

Med venlig hilsen
Christina Pia Bording Jørgensen Elvén
christina.elven@comhem.se

Per Harstrup

tak for oplysningen.
Har sendt dig en mail med lidt spørgsmål omkring Ørsted sogn.
Jeg kan nemlige ikke finde ham, i Roskilde Ørsted?
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Per Harstrup

Navnet på Agnes Hansen´s fader er selvfølgelig Christen Hansen.
Og ikke Fredrik Christian Hansen  eller Christian Hansen. Som jeg har skrevet flere steder.
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Per Harstrup

#10
Navnet Christen Hansen er selvfølgelig stadig det rigtige. Det står ved Agnes Natalie Elisabeth Hansen´s vielse.

Om det er den rigtige "Christen Hansen". Det ved jeg først, når jeg har fundet dåb og fødsel af Agnes Natalie Elisabeth Hansen, som jeg desværre stadig mangler. Og det skal jeg jo bruge, før jeg rigtigt kan komme videre.

Fødselsdatoen, for Agnes Natalie Elisabeth Hansen er selvfølgelig den 27 juni 1884, som der også står ved vielsen. Og hendes forældre er Christen Hansen og Ane Margrethe Elisabeth født Lauridsen.

Men der er jeg gået i stå. Selvom det skulle være den rigtige Christen Hansen. Så mangler jeg jo stadig linket mellem dem.
Med venlig hilsen
Per Harstrup

Per Harstrup

Efter at have skrevet en del forkert, uden at det har været med vilje, selvfølgelig. Så er her hvad der er fundet ud af, indtil nu.

Agnes Natalie Elisabeth Hansen er født den 27 juni 1884 i København, Sokkelund, Skt Johannes sogn.

Af forældrene Christen Hansen f. den 3 Feb 1856 og Ane Margrethe Elisabeth f. Lauridsen f. 1855 dato stadig ukendt.

Hun, Agnes Natalie Elisabeth Hansen, er den førstfødte af mindst 5 søskne.

2.) Martha Elisabeth Hansen f. den 13. apr. 1885 i København.
3.) Holger Gotfred Kristlieb Hansen f. den 24 feb 1886 i Viborg
4.) Edvard Bernhard Hansen f. den 22 okt 1889 i Viborg
5.) Meta Johannes Elisabeth Hansen f. den 26. dec, 1892 i Viborg.
Hvoraf nok det ene barn døde, meget hurtigt efter fødslen.

Hun blev gift, med Ole Martin Rasmussen, den 10 September 1904 i Viborg.

Hun fik 7 børn og levede i hvert fald til hun blev 99 år og kom i avisen i 1955, da hun fyldte 99, som Viborgs ældste borger.

Jeg takker for alle de bidrag og oplysninger, som der er blevet bidraget med herfra.

Og en særlig stor tak til Christina Pia Bording Jørgensen Elvén, som fik mig tilbage på rette spor, med hensyn til Christen Hansen. Og har hjulpet mig rigtigt meget, med de rigtige oplysninger.

Med venlig hilsen
Per Harstrup
Med venlig hilsen
Per Harstrup