Niels Peter Vahl Christensen/Karoline Nielsine Dorthea Nielsen, Århus 1904-05

Startet af Kate Nielsen, 10 Sep 2011 - 18:20

Forrige emne - Næste emne

Kate Nielsen

Hej!

Den 6. maj 1931 fødes et barn i København.
Forældre: Metalstøber Henry Peter Vahl Christensen og hustru Hilda Mathilda Elmina Elg. Barnet får mellemnavnet Vahl stavet Wahl. I bemærkninger står: Faderen født i Aarhus Domsogn 23/7-1905. Da det drejer sig om data af 'nyere' dato er øvrige oplysninger udeladt.

Aarhus/Hasle/Århus Domsogn 1901-1906 opslag 195 nr. 158:
Født 23/7-1905 – Klostergade 12 – Henry Peter Vahl Christensen.
Forældre: Maskinarbejder Niels Peter Vahl Christensen og hustru Karoline Nielsine Dorthea Nielsen.
Faddere: Hsmd. R B Nielsen, Mårslet, Forældrene, Bogholder A. Nielsen.

En storebror: 
Aarhus/Hasle/Århus Domsogn 1901-1906 opslag 136 nr. 121:
Født 27/4-1904 – Dynkarken 19 – Rasmus Peter Edvard Christensen.
Forældre: Maskinarbejder Niels Peter Vahl Christensen og hustru Karoline Nielsine Dorthea Nielsen.
Ingen faddere da han dør 26/7-1904 før fremstilling i kirken.

Aarhus/Hasle/Århus Domsogn 1902-1907 opslag 283 nr. 134:
Død 26/7-1904 – Studsg. 58 – Rasmus Peter Edvard Christensen.
Samme oplysninger om forældrene som ved fødsel.

Familien er søgt, men ikke fundet i:
FT-1901: Studsgade 58 og Dynkarken 19
FT-1906: Studsgade 58 og Dynkarken 19 og Klostergade 12

Vielsen er søgt, men ikke fundet i:
Århus Domsogn og Mårslet Sogn

Karoline Nielsine Dorthea Nielsen er søgt, men ikke fundet født og/eller konfirmeret i Mårslet.

Søskende til Henry er søgt, men ikke fundet født i Århus Domsogn.

Henry Peter Vahl Christensen er søgt, men ikke fundet i Fogsgaards Dødeblade og Politiets Registerblade.

Jeg mangler oplysninger om Henry P V Christensen fra fødsel/dåb i 1905 til han dør, med undtagelse af hans og Hilda M E Elg's vielse samt ovenstående barns fødsel i 1931.

Jeg mangler oplysninger om Niels P V Christensen fra fødsel til død, med undtagelse af de to børns fødsler i 1904 og 1905.

Jeg mangler oplysninger om Karoline N D Nielsen fra fødsel til død, med undtagelse af de to børns fødsler i 1904 og 1905.

Er der nogen, der kan hjælpe?   

Med venlig hilsen
Kate Nielsen





Irene Merete Hansen

Hej Kate.
Slå Caroline Nielsine Dorthea Nielsen, f. 1881 op på Fam.S. Update site og du får fødsler og giftemål.
Hilsen Irene Merete Hansen.

Kate Nielsen

Hej Irene Merete

Tusind Tak! Så fik jeg da styr på forældrenes fødselsdata og vielse.

Jeg håber stadig på, at nogen kan bidrage med oplysninger om deres videre færden fra 1905 til deres død.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen   

Irene Merete Hansen

Hej Kate.
Ved Henry Peter Vahl Christensens fødsel er nævnt, at han var udmeldt af folkekirken.
Kan det evt. bruges?
Hilsen Irene

Kate Nielsen

Hej Irene

Udmeldt af Folkekirken 28/4-1958 bekræfter kun, at han lever på det tidspunkt - det siger ikke noget om hvor han lever.  :(

Hilsen
Kate

Kartoffeltyskeren

Hej

Niels Peter Vahl Christensen/Karoline Nielsine Dorthea Nielsen kan du finde gift i
Beder sogn, Ning herred, Århus amt 1892-1922 Opslag 220 par nummer 2

Niels Peter Vahl Christensen er født i Skørping sogn, Hellum herred, Aalborg amt 1859-1887 Opslag 46 barn nummer 11

Niels Peter Vahl Christensen hedder Niels Ferdinand Vahl Christensen.

Med venlig hilsen Ivar

Kartoffeltyskeren

Citat fra: Ivar Bent Laursen Dato 18 Jan 2012 - 16:25
Hej

Niels Peter Vahl Christensen/Karoline Nielsine Dorthea Nielsen kan du finde gift i
Beder sogn, Ning herred, Århus amt 1892-1922 Opslag 220 par nummer 2

Niels Peter Vahl Christensen er født i Skørping sogn, Hellum herred, Aalborg amt 1859-1887 Opslag 46 barn nummer 11

Niels Peter Vahl Christensen hedder Niels Ferdinand Vahl Christensen.

Med venlig hilsen Ivar

Kate Nielsen

Hej Ivar

Som det fremgår af teksten længere oppe i tråden, så er disse oplysninger allerede fundet, men ellers tak for udvist interesse.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen