Ida Christina Sofie Nielsen, født ca. 1880 jf. FT 1890, Bromme, Sorø, Opslag 10

Startet af Marianne N Hansen, 03 Mar 2012 - 22:23

Forrige emne - Næste emne

Marianne N Hansen

Hej,

Jeg leder efter fødsels og dåboplysninger på mine tipoldeforældre. Peter Anton Nielsen født i Årshus ca. 1855 og Johanne Jensine Nielsen født i Præstø ca. 1857. Deres vielsesdata er jeg også på jagt efter.

Via min oldemor Karen Marie Carlsen (født Nielsen) 1891 kan jeg spore dem og deres børn via folketællingen 1890, Bromme Sogn, Opslag 10.

Jeg har fundet fødsels- og dåbsoplysninger på de på opslaget nævnte børn, undtagen Ida Christine Sofie Nielsen (10 år ved folketællingen), jeg tænkte, at jeg via børnenes fødsels- og dåbsdata kunne spore, hvor forældrene evt. var gift, men desværre uden held, det er heller ikke lykkedes mig at finde fødsels- og dåbsoplysninger på Ida Christine....

Det er i folketællingen svært at spore, hvor hun er født, via foum om tydning af skrifter er jeg nået frem til, at der muligvis står Køierup..... men det kan jeg ikke finde.

Hvordan kommer jeg videre herfra?

mvh

Marianne N. Hansen

Ole Dorch

Mon ikke du har dem her i 1880?:

Sorø, Slagelse, Slagelse Købstad, Slagelse Købstad, slotsgade 111, baghuset, , FT-1880, C1698
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anton Peter Nilsen 25  Gift Wertshuusholder, husfader  Skovhus
Johanne Jensine Nielsen født Nilsen 23  Gift Husmoder  Præstø

Tea?? Christine Sophi Nilsen under 1 aar  Ugift Deres Datter  Slotsbjergby, Sorø Amt??
Christen Rasmussen 22  Ugift Sigarmager  Slagelse

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Rune Stjernholm

Hej Marianne

Krøjerup synes at gå igen her:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2446147

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

...samt her:

AO, folketælling 1906, København, Thorsgade lige numre, opslag 21

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

...og forinden ved hendes vielse den 8. september 1901:

AO, København Skt. Johannes sogn, 1900-1905, opslag 62
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Marianne N Hansen

Hej,

1.000 tak for hjælpen, det er utroligt, hvad I erfarne slægtsforskere kan finde frem.

mvh

Marianne N. Hansen