Født på Frederiksberg i 1880'erne. Hvilke kirker?

Startet af Keld Sørensen, 02 Mar 2012 - 15:33

Forrige emne - Næste emne

Keld Sørensen

Jeg søger en person - Astrid Alfrida Nielsen - der skulle være født på Frederiksberg 11. juni 1880.
Men ved gennemsyn af Frederiksberg Kirkes kirkebøger omkring dette tidspunkt kan jeg ikke finde hende.
Er der andre kirker på Frederiksberg, hvor hun kan være indkrevet og døbt?
Mvh.
Keld Sørensen.

John V. Christensen

Hej: Frederiksberg Provsti. Søndre Pastorat er der 3 kirker Frederiksberg kirke,
Frederiksberg slotskirke, Solbjerg kirke.
mvh John

Ulf J. Krarup

Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

John Nielsen

Hej Keld

Sankt Mathæus sogn er en mulighed, det går fra Frederiksberg i 1880.

Hilsen John Nielsen

Gitte Johansen

Har du fundet datoen i Pol. registerblade?

Så hedder hun jo nok ikke Nielsen, og måske er datoen ikke rigtig.

www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2205138&searchname=polit_simple

www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1969737&searchname=polit_simple

Dette kunne være en mulighed.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Keld Sørensen

Tak for henvisninger til diverse kirkesogne.
Den fødselsdato jeg nævner for Astrid Alfrida Nielsen, har jeg fra Einar Valdemar Alfred Martin Nielsens registerblad hos politiet.
Men nu viser det sig så, at der også findes et andet registerblad på samme person med datoen 11. juni 1881 for Astrid Alfrida Nielsens fødsel.
Tak til Gitte for fundet. Det løser måske min søgen.
Mvh.
Keld.

Keld Sørensen

Så er det lykkedes at finde den efterlyste person.
Hendes navn er Astrid Elfrida Fehmerling, datter af en nok så kendt fiskehandler. Hun er født 11. juni 1881 iflg. kirkebog for Frederiksberg Kirke. Konfirmeret i samme kirke 29. september 1895.
Men - og det er meget besynderligt - hun figurerer i FT-1880 som ½-årig! Hun bor her med familien Bredegade 5 på Frederiksberg.
I øvrigt fandt jeg en hjemmeside om familien Fehmerling, hvor hun også er nævnt.
Så mangler jeg at finde hendes bryllup med gibser Einar Valdemar Alfred Martin Nielsen.
Mvh.
Keld.

Henrik Brandt

Astrid Fehmerling dør 03.08.1880, 10½ måned gammel:

se Frederiksberg 1878-1882, opslag 228

Der er altså 2 søstre med samme navn.

mvh Henrik

Keld Sørensen

Hej Henrik,
Den nævnte Astrid Elfrida Fehmerling der døde 3. august 1880 er f. 30. september 1879. Frederiksberg 1878-81, opslag 304.
Det var ikke usædvanligt på den tid, at forældrene valgte at give det næst fødte barn af samme køn, navnet på deres tidligere afdøde barn.
Dette passer også med, at Astrid Elfrida Fehmerling, f. 11. juni 1881 »arver« sin afdøde søsters navn.
Derfor to søstre med samme navn.
Mvh.
Keld.