Personlige Beskeder taget ud af drift

Startet af Arne Feldborg, 02 Mar 2012 - 23:24

Forrige emne - Næste emne

Lars Erik Bryld

I det mindste kan man ikke se email-adresserne uden først at oprette en brugerprofil, så spam-robotterne får ikke det hele serveret.

Jeg vil ikke savne PM i en periode, men jeg er tilhænger af, at beholde funktionen, hvis det alligevel er muligt i forbindelse med en opdatering i anden anledning.

Kirsten Thomas

Hej ,

Har lige opdaget at jeg ikke kunne bruge PM systemet.

Jeg bruger det og er tilhænger af at det genoprettes ved næste opdatering af forum.

mvh

Kirsten Thomas
Venlig hilsen  :)
Kirsten Thomas

Thestrup-Bjørn

Blot lige en bemærkning til den overraskende melding om en mistet funktion, som jeg har brug for.

Jeg ønsker som hidtil at kunne gøre brug af funktionen "Personlige beskeder".
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Anni Mejer-Larsen

Det glæder mig, at der er nogen som reagerer på mit spørgsmål.Ved du hvor de bliver ,Johan og Magdalene.Jeg bruger Famelie seach,men der har ikke været nogen oplysninger der kunne bruges.
Hvordan kommer du frem til, at de er gift i Frederiksberg.Jeg mener hun er fra Fakse.Jeg hører meget gerne nyt fra dig.Har de fået flere børn og hvor bor de ,samt dødsdata.

Anne Mortensen

Hvem skriver du til - er du ikke kommet i forkert forum  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Thestrup-Bjørn


Skriver lige igen.

Jeg savner virkelig funktionen "Personlige Beskeder" - og har længe gjort det.

For kontingentet (de 200 kr. pr. år og for mig i mange år!) må der snart kunne blive råd til en løsning.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

#36
Joe, hvis det var det var eneste foreningen skulle bruge penge til, så gik det jo nok. ;-)

Men - spøg tilside. Problemet er, at det pga. synkroniseringen med medlemsdatabasen kræver en ikke ubetydelig omprogrammering af SMF-softwaren. Og den type software er jo normalvis ikke noget man kaster sig ud i lave større fundamentale ændringer i, men tværtimod noget man bruger som det er, "out if the box", med diverse mindre tilpasninger.

Derfor har vi valgt at sige, at det må skal ske i forbindelse med opdatering til en nyere version, hvor der alligevel skal ske visse tilpasninger.

Det har også været nødvendigt at prioritere det ind blandt andre påtrængende opgaver som de  professionelle it-folk laver for os. Og disse folk arbejder jo iøvrigt heller ikke gratis (slet ikke). Så ja, det er også et økonomisk spørgsmål om et femcifret kronebeløb. Men også det overlever foreningen nok.

Jeg kan dog oplyse, at der fornylig er truffet principbeslutning om at opdatere til ver 2.xx af SMF, og i den forbindelse også søge at få det her nævnte problem løst..

Desværre kan jeg ikke på nuværende tidspunkt love en bestemt tidsfrist. Lige nu har vi et par andre meget påtrængende it-opgaver der skal løses så hurtigt som muligt.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Tine Wennerwald Andersen

Hej Arne.

Jeg har fundet en herinde der har søgt efter oplysninger om min farfar.
Jeg vil selvfølgelig utroligt gerne i kontakt med vedkommende, men personene har skrevet indlægget i juni 2012, og jeg tænker hvad oddsene er for at personen kommer ind og ser mit svar.

Jeg har derfor prøvet at trykke på personens brugernavn, men man kan ikke få lv til at gå ind på profilen og se en privat mail - når jeg trykker på ikonerne ved mail og privatbesked i tråden, virker ingen af disse heller.

Hvordan gør jeg personen opmærksom på at nogle har set indlægget hvor de søger oplysninger?

Det drejer sig om bruger: J. Andersen - som søger efter Kaj Oskar Andersen.

Jeg er ny herinde, og forstår ikke rigtig hvordan det hele her fungerer.
Håber derfor at du ser denne besked, og kan svare mig på - hvordan og hvorledes jeg skal gøre :/

På forhånd mamge tak.

Hilsner,
Tine.

Kim Gade

Hej Tine

Undskyld, at jeg blander mig, når din besked ikke er stilet til mig. Men jeg har sendt dig en mail med oplysninger.
Mvh.
Kim Gade

Eli Lothardt Dahl

Hej Tine

når jeg trykker på J. Andersen får jeg følgende mail:

remini(a)live.dk  (a=@)

det er muligt, at man skal være medlem for at kunne bruge denne service ;)
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Tine Wennerwald Andersen

Hej Kim.

Jeg har ikke modtaget nogen mail?
Og hvor har du J. Andersens kontaktoplysninger fra? For man kan jo intet finde på personen herinde?

Du må meget gerne sende det til min private mail: tine.wennerwald@hotmail.com

Tak for hjælpen.

Hilsner,
Tine.

Arne Feldborg

Hej Tine.

Du har vel egentlig allerede fået svar. Men jeg kan da lige bekræfte, at det er kun medlemmer der kan se andres mailadresse. Det var såvidt jeg husker et krav fra medlemmernes side dengang det nye forum her blev taget i brug.

Dertil kommer iøvrigt også, at nogle brugere og medlemmer har ønsket helt at skjule deres mailadresse.

Så udgangspunktet er altså at du skriver et svar i selve tråden, og så håber på at vedkommende ser det.

Men som du også allerede har opdaget, så folk generelt meget hjælpsomme her på stedet. Så blot ved en henvendelse som den du her er kommet med kan du sikket også komme et godt stykke vej fremad.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Kim Gade

Hej Tine

Jeg sendte dig blot en mail med J. Andersens mailoplysninger. Grunden til at jeg kan se dem og du ikke, er, at jeg er medlem. Tilgang til personlige oplysninger er blevet spærret for ikke-medlemmer efter ønske fra nogle medlemmer.

Jeg har sendt den igen, men  kan nu se, at Eli også har lagt den her i tråden.
Mvh.
Kim Gade

Berit Hansen

Hej på tråden!

Jeg er "kun" bruger og jeg kan godt se mail-adr. ved at trykke på kuverten!

Venlig hilsen
Berit - 3050

Arne Feldborg

Jeg har lige checket op på det, og jeg må give Berit ret. Det forholder sig ikke helt som jeg først skrev.

Brugere der er logget ind kan godt se andres mailadresser ved at klikke på kuverten. De kan derimod ikke se hele profilen for andre brugere.

Måske ikke helt logisk. Men det må jo være det man blev enige om i sin tid. Der er ihvertfald ikke ændret på indstillingerne for nylig. Men der kan jo så dog stadigvæk være nogen der selv har valgt at skjule deres mailadresse.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

John Nielsen

Hej Arne

Det er ikke sikkert at de selv har valgt at skjule deres mail adresse, for man kan nemlig godt selv se den, selv om den er slået fra.
For at mail adressen (konvolutten) skal være synlig for andre så skal man nemlig sætte hak i det ikke helt åbenlyse punkt "Vis i søgninger" under "Mine indstillinger".
Jeg er godt klar over at det ikke er noget du har lavet, men det bør nævnes alligevel.

Hilsen John Nielsen

Arne Feldborg

Det har du da helt ret i. Men det er nu faktisk default indstilling, medmindre man selv aktivt har slået det fra.

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

John Nielsen

Hej Arne

Er det muligt at det ikke var default til at starte med, for jeg mener ikke at jeg fjernede hakket dengang.
Indtillingen i DIS dengang var jo noget anderledes på mange punkter.

Hilsen John Nielsen

Arne Feldborg

Det vil jeg da ikke afvise. Jeg tror måske også det i starten var muligt at indstille det i forum for sig selv (muligheden er ihvertfald indbygget i SMF)

Men der er også andre muligheder, feks. hvis man har været udmeldt i en periode kan flaget være slettet.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Tine Wennerwald Andersen

Hej alle.

TUSINDE tak for jeres hjælp.
Jeg er nu kommet i kontakt med j. Andersen - og har fundet en faster, 4 kusiner, 4 fætre og en masse grankusiner og granfætre. Det er helt fantastisk. Igen, TUSINDE tak!

Mange glade hilsner,
Fra Tine.

Marianne Børgesen

Hvordan opretter man overhovedet noget i forum?

Mogens Pagh

Hej Marianne.

Velkommen til DIS-Forum.

Man opretter f.eks. et spørgsmål således:

Tryk dig ind i det emne, du har brug for, f.eks. Hjælp til tydning.
Under trådene er en brun boks, hvor der står:

Markér læst
Abonnér
    Nyt Emne.

Du trykker på Nyt Emne - og så skulle resten gå af sig selv.

Husk at læse:

Forum Spilleregler

Gode råd til alle brugere af ......

Vigtigt: Sådan skriver du et godt indlæg.

Se iøvrigt hvordan andre skriver indlæg, så kan det ikke gå helt galt.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Thestrup-Bjørn

Jeg er lidt forvirret nu.

Denne tråd burde handle om  "Personlige Beskeder taget ud af drift" 

Jeg så med glæde, at der var en hel del nyt på tråden, siden jeg tjekkede sidst
- men skuffelsen var stor.

De sidste indlæg handler jo slet ikke om Personlige Beskeder
- som tilsyneladende desværre nok aldrig kommer tilbage  ???
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 15 Aug 2013 - 18:11
De sidste indlæg handler jo slet ikke om Personlige Beskeder
- som tilsyneladende desværre nok aldrig kommer tilbage  ???
Det sidste er ikke korrekt. Som det vist også fremgår af andre indlæg kræver det en omprogrammering af dele af forum og tænkes gennemført i forbindelse med den næste opgradering af forum-softwaren.

Dette var planlagt til at finde sted her i efteråret. Men pga. store omkostninger på hjemmesiden de sidste par år, og stigende udgifter på andre af foreningens aktiviteter, har bestyrelsen besluttet at reducere hjemmesidens budget betydeligt for indeværende år. Derfor er opdateringen udskudt foreløbig til næste år.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Leif Sommerdal

#54
Citat fra: Arne Feldborg Dato 15 Aug 2013 - 19:29
Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 15 Aug 2013 - 18:11
De sidste indlæg handler jo slet ikke om Personlige Beskeder
- som tilsyneladende desværre nok aldrig kommer tilbage  ???
Det sidste er ikke korrekt. Som det vist også fremgår af andre indlæg kræver det en omprogrammering af dele af forum og tænkes gennemført i forbindelse med den næste opgradering af forum-softwaren.

Dette var planlagt til at finde sted her i efteråret. Men pga. store omkostninger på hjemmesiden de sidste par år, og stigende udgifter på andre af foreningens aktiviteter, har bestyrelsen besluttet at reducere hjemmesidens budget betydeligt for indeværende år. Derfor er opdateringen udskudt foreløbig til næste år.


Jeg forstår nu godt Thestrup-Bjørns forbehold.

Og så må jeg undre mig over, hvis der er skåret betydeligt i hjemmesideudvalgets budget.

Refaraterne indeholder kun en enkelt notits:

Citat6.2. Revision af budgetterne 2013 og 2014 / Alle
Budgetterne for 2013 og 2014 blev revideret.

Hvis der ændres væsentligt i budget bør det vel fremgå af referatet til medlemmerne.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 15 Aug 2013 - 20:58
Jeg forstår nu godt Thestrup-Bjørns forbehold.
Det har hele tiden ligget i luften og adskillige gange været nævnt at det vil blive indført igen, og at det vil ske i sammenhæng med den næste opdatering af forum.

Det er der absolut intet nyt i.

Når jeg skriver der er skåret i budgettet, så mener jeg i forhold til de foregående år.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)