Nordrup Vester Sogn 1860'erne Hvornår døde Frederikke Hansdatter?

Startet af Steen Konradsen, 26 Feb 2012 - 15:03

Forrige emne - Næste emne

Steen Konradsen

Frederikke Hansdatter blev gift med Hans Andreasen i Finderup Kirke, Finderup Sogn, Holbæk Amt d. 9. december 1825, og de bosatte sig siden i Herrestrup i Nordrup Vester Sogn, hvor hendes mand døde 16. november 1861 tilsyneladende af selvmord ved hængning.

Jeg kan ikke finde hende død nogen steder. Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak.

Alice Oppenheim

Først kan vi lige se dem sammen i 1860:

Sorø, Slagelse, Nordrupvester, Nordrup Skoledistrikt, Ødemark, Et Hus, 16, FT-1860, D5808 
Hans Andreasen 64  Gift Husfader. Husmand. Lever af Jorden  Sæby Sogn, Holbæk Amt
Frederikke Hansen 54  Gift Hans Hustru  Skellebjerg Sogn, Holbæk Amt
Ane Marie Hansen 12  Ugift Deres Barn  Nordrup Sogn, Sorø Amt
Kirsten Hansen 11  Ugift Deres Barn  Nordrup Sogn, Sorø Amt
Frederik Christian Thymann 2  Ugift Plejebarn. Forsørges af Fattigvæsenet  København


— 2 børn i konfirmationsalderen ... hvad står der om deres Mor ved konfirmationerne?
— Findes FREDERIKKE i sognet ved FT-1870?

Steen Konradsen

Hej Alice

Tak for dit svar og interesse.

Den ældste datter Ane Marie er konfirmeret i sognet, men tilsyneladende ikke den yngste Kirsten.

Frederikke er så vidt jeg kan se ikke opført i FT 1870 for Nordrup Vester Sogn.

Mange hilsener

Steen

Alice Oppenheim

Hmmm .... det samme er jeg kommet frem til .... derfor har jeg skimmet afgangslisten igennem, men heller ikke hér, synes jeg at finde hverken FREDERIKKE eller døtrene?

Du må stamme fra een af dem? Hvor har du fundet hende senere?

Judith Olsen

Dette kunne være Kirsten i 1880:

Holbæk, Merløse, Niløse, Nidløse Sogn, Verup By, 1 Huus, 8, FT-1880, C1476
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Peter Hansen 25  Gift Arbejdsmand i Agerbrug  Nidløse Sogn [Niløse sogn, Holbæk amt]
Marie Larsen 27  Gift hans Kone  Bromme Sogn, Sorø Amt
Johanne Kristine Hansen 1  Ugift deres Barn  Nidløse Sogn [Niløse sogn, Holbæk amt]
Edvard Mikkelsen 37  Gift Indsider og Arbejtsmand ved Agerbrug og Mose  Grarup Sogn, Vejle Amt [Grarup sogn, Haderslev amt]
Kirsten Hansen 30  Gift hans Kone  Nordrup Sogn, Sorø Amt
Maren Sophie (Hansen) Mikkelsen 3  Ugift deres Børn  Tersløse Sogn, Holbæk Amt
Jensine Emilie Dorthe Mikkelsen 2  Ugift deres Børn  Nidløse Sogn [Niløse sogn, Holbæk amt]
Jens Jørgensen 40  Gift Huusfader og Smaakjører  Nidløse [Niløse sogn, Holbæk amt]
Karen Nielsen 39  Gift hans Kone  Munkebjergby, Sorø Amt [Munke Bjergby sogn, Sorø amt]
Niels Jørgensen 11  Ugift deres Børn  Nidløse [Niløse sogn, Holbæk amt]
Maren Sophie Jørgensen 4  Ugift deres Børn
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Steen Konradsen

Hej Alice og Judith

Jeg nedstammer fra en ældre søster til Kirsten, Karen Hansdatter født i Nordrup Vester i 1837. Hun blev gift i Gentofte Kirke i 1863 og flyttede i 1869 til Netop Niløse, hvor også lillesøsteren Kirsten havner. Så det er helt rigtig set af Judith. Karen Hansdatter dør i 1913.

Desværre kan ideen med at Frederikke kunne ende sine dage i Verup ved Niløse, hvor to af hendes døtre bor heller ikke verificeres.

Hun er som sunken i jorden efter mandens død i 1861 og datterens konfirmation.

Tak for indsparkene.

Steen


Alice Oppenheim

Hej igen ....

Datteren, KIRSTEN, gifter sig i 1877 i Ørslev Kirke. Det er i Holbæk Amt, men vel stadig nabosogn til Nordrup V..? Måske skulle du lede de nærmeste sogne efter for hendes konfirmation og hendes Mor?

Steen Konradsen

Opklaret
Frederikke dør 4. april 1880 i Aarslev Fattighus, Sønderup Sogn, Sorø Amt.

Tak for diverse indspark.