Hvor bor murer Johan Jacob Ludvig Sørensen ved FT-1880?

Startet af John Sørensen, 27 Feb 2012 - 10:59

Forrige emne - Næste emne

John Sørensen

Murer Johan Jacob Ludvig Sørensen f. 15/11 1837 i Odense, gift med Ane Kirstine Jensen f. 19/8 1831 i København, var bosat i Kerteminde ved FT-1870
(AO: 1870 -Odense/Kerteminde/Kerteminde II, nr. 211 - og ud; Vestergade 266; opsl. 116).

Omkr. 1880 flytter familien til København.

Ved FT-1885 boede Johan med sine 2 døtre Karna og Jenny i Absalonsgade 37, og moderen Ane Kirstine var død. (Kbh./Kbh. Staden, Absalonsgade 37, matr. 271, mel. bygning 5. sal; 43, D4455)

Jeg har ikke kunnet finde familien ved FT-1880, hverken i Kerteminde eller København. Heller ikke hvor og hvornår Ane Kirstine er død, er det lykkedes mig at finde oplysning om.

Er der nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
John Sørensen

Anne Mortensen

God oplysning at vise den FT man omtaler så vi kan se hele familien alder o.s.v.

kbhv, København (Staden), Absalonsgade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Absalonsgade 37,matr.271 Mellembygningen 5.Sal, 43, FT-1885, D4455
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Johan Jacob Ludvig Sørensen 47  Enkemand Huusfader Murersvend Odense
Karna Olivia Johanne Sørensen 16  Ugift Datter  Kerteminde
Jenny Marie Kirstine Sørensen 11  Ugift Datter  Kerteminde
 
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Oplys Karna's data - hun kan muligvis findes konf. i et sogn i København - måske Vesterbro.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Sørensen

Hej Anne

Tak for dit indlæg.

Karna Olivia Johanne Pouline Sørensen er født d. 20/10 1868 i Kerteminde (Odense/Bjerge/Kerteminde 1853-1891; opsl. 297, nr. 29).
Jeg har uden held ledt både efter hendes og søsterens Jenny Marie Kirstine Caroline Sørensens konf. i Skt. Mathæus og omliggende sogne i perioden 1882 til 1889.

Jeg har oplysningen om, at familien flyttede til København omkr. 1880 fra Valbybladet (20/11 1958), hvor Karna bliver interwievet i anledning af hendes 90 års fødselsdag. Hun siger der, at familien kom til København, da hun var 12 år gammel.

Ved den tidligere omtalte FT-1885 fra Kbh. står der noteret, at far Johan var 43 år ved ankomsten til Kbh.,så det passer også meget godt med året 1880.

Men da FT foregår 1/2 1880, så kan familien jo godt ved optællingstidspunktet have boet i Kerteminde - eller et helt andet sted.

Venlig hilsen
John Sørensen

Anne Mortensen

Her er et Pol.reg. på Karna:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2509235&searchname=polit_adv
-------------------------

Karna ses med mand og børn i
FT 1911
Mølle Alle
opslag 22

Du kan gå tilbage herfra  med disse oplysninger og prøve at søge hendes vielse og/eller det først barns dåb.
Måske der der oplysning om hvor hun er konf.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Sørensen

Hej Anne
Jeg har alle informationer om Karna Olivia's bosteder fra FT-1885 til hendes død i 1963. Men der er et hul fra 1880-1885, og da det er i dette tidsrum hendes mor Anne Kirstine dør, er det den information, jeg leder efter.
Ved Karnas vielse 16/3 1890 bor hun på Ny Carlsbergvej 18 B, men hverken KB eller FT hjælper mig videre.
Venlig hilsen
John Sørensen 

Anne Mortensen

Hej

Er klar hvad du søger.

Men ved at finde Karna's konf. kunne der være en adresse.
Og ud fra denne adresse finde det sogn hvor hendes mor er død.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Sørensen

Du har ret - det er en god strategi, som jeg også har fulgt. Jeg har været samtlige københavnske sognes kirkebøger igennem i perioden 1881-1885 for at finde hendes konfirmation. Jeg kan selvfølgelig have overset noget, - så jeg må nok om igen.
vh
John Sørensen

John Sørensen

Har nu fundet Ane Kirstine Sørensen i Københavns Skiftekommission indtil 1919 - 1884 Hovedregister.
Hun står opført under opsl. 237 med flg. tekst: "Sørensen, f. Jensen Anne Kirstine, murersvend J. J. L. S's hustru; 3/308 - 2F".
Så Anne Kirstine er altså død i København - juli 1884. Jeg leder stadig efter hende i københavnske sognes kirkebøger.
Vh
John Sørensen

John Sørensen

Så fandt jeg hende. Det er unægtelig noget nemmere, når man kender dødstidspunktet.
Anne Kirstine døde d. 15/7 1884. (København/Sokkelund/Skt. Paul; opsl. 86, nr. 143) - og på dødstidspunktet boede familien i Borgergade 50.
Vh
John Sørensen