Søger forældre til Peder Jørgensen f. 6.5. 1816 i Givskud sogn, Vejle amt

Startet af Vagn Hansen, 22 Feb 2012 - 23:23

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære dis-Forum læsere.

Peder Jørgensen født den 6.5. 1816 i Givskud sogn, Vejle amt (se evt. opslag 4,7 som dog næsten er ulæselig). dog døbt den 11.9. 1816 i Givskud kirke og hans forældre var:

Jørgen Pedersen og Zidsel Madsdatter

men hvem var disse forældre?

Jørgen Pedersen dør den 15.12. 1849 i Givskud sogn, Vejle amt (opslag 304,12) 68 år = født 1781 i Egholdt, Vorst sogn (son jeg dog ikke ved hvor ligger) og hans hustru Zidsel Madsdatter dør allerede den 24.11. 1826 (opslag 37,4) 49 år = født ca  1777 i Givskud ?

De får desuden en søn Jens Christian Jørgensen f. den 20.5. 182o i Givskud sogn (opslag 6,2 læselig)

Jørgen Pedersen bliver gift 2. gang den 17.6. 1826 med Karen Hansdatter i Givskud kirke (opslag 27,2)


Trods disse mange gode oplysninger kan jeg ikke finde fødsel/dåb, vielse på disse forældre hverken i KB, FT eller FamSearch, men jeg overser sikkert noget, som I kære DIS-forum læsere kan være behjælpelig med at finde.

Mvh, Vagn Hansen, Billund

Ingelise Modis

Hej.
Egholt ligger imellem Veerst(Verst) og Lejrskov i Ribe amt
Venlig hilsen Ingelise født Bylov
Koldingenser med bopæl i D 21379 Scharnebeck (Lüneburg)Tyskland


http://www.hovawarte-von-almodis.de

Vagn Hansen

Hej Ingelise.

Tak for mail og hvor er det rart, at du er mere skriftklog end jeg, som dog bor så tæt på Verst.

Nu må jeg søge videre og/eller håbe på andre bud fra DIS-forum læserne!

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Hej igen Ingelise.

Din oplysning om Egholdt og Veerst sogn i Ribe amt hjalp mig lidt videre, idet jeg nu (godt nok på FamSearch) har fundet hans forældre, som skal have været:

Peder Krabbe og Anna Knudsdatter.

Så nu har jeg da det at gå efter, om jeg kan finde dem viet omkring 1780 i Veerst kirke.

Hvis ikke andre kan hjælpe mig, kunne jeg evt. kontakte lokalarkivet i Bække-Veerst.

Mvh, Vagn

Erna Bjerregaard

Hej Vagn!

Så snart du kommer til at arbejde i det gamle Slaugs Herred vil dette være en god hjemmeside at bruge:
http://www.horsboel.dk/

Her er bla. a. afskrift af alle folketællinger fra 1787 til 1930 for Ansager, Grene, Grindsted, Hejnsvig, Sønder Omme og Vorbasse.
Desuden er der afskrift af kirkebøger op til 1814 for disse sogne plus ret så mange sogne i en stor ring udenom.

M.v.h.

Erna
Kolding