To Henrik Paulin Topp - en i Svendborg død 1756, en i Randers FT 1787

Startet af Elizabeth Høilund Buffet, 20 Feb 2012 - 00:29

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

#30
Hej Elisabeth.

Må jeg hurtigt mens jeg har PC´en åbnet - lige give dig et par links du kan slå op, for jeg kan selv se der er forbindelse til min Flensburg slægt på 2 - 3 af disse websider og eller via www.denstoredanske.dk

Det er 1. gang jeg selv ser dette skal det nævnes.

Indgangsvinklen er i dette tilfølde ENGELSTED slægt - på

www.kvv73.dk/slaegtdk.htm

og slægtssiden - husk at gå helt ned i bunden og tryk på STARTSIDE.... så kommer du tilbage til den oririgale samme webside, og kan finde en linie med slægtsforskning.

www.engelstedjonasen.net samt se også samtidig websiden for:
anetavlen for Per Axel Engelsted Jonasen. Jeg skal selv til at igang,

Mon vi finder nogle fælles indgangsvinkler til aner der ?

Jeg kan se at der i hvert fald er en af mine Flensburg aner med på deres slægtssider - og et par andre kendte Flensburg slægtsnavne FRESE = vores er:

ældre, Carsten Rickertsen ca. 1490 som sikkert har forbindelse med senere Rickertsen slægter - min Rickertsen ane i Flensburg fra

www.adelby.com af Helmut Martensen

hvor også FRESE slægtsnavnet står.

Der er et par interessante navne knyttet til (Topp) ENGELSTED på www.denstoredanske.dk kan du jo også prøve at slå op.

JEG er spændt på om du (forhåbentlig) kan bruge henvisningen selv. Måske vil du skrive til mig på
e-mail:
ilha@sol.dk eller her på siderne.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Elizabeth Høilund Buffet

Hej Lise

Tak for de mange link - de kan måske bruges ved en senere lejlighed - men jeg ved at Adelby linket er på tysk, og det er ikke lige mit speciale.  Gyldendals den Store Danske kender jeg godt og bruger ind imellem. Jeg har også aner i Flensborg langt tilbage - men det er ikke deres tur lige nu.

Grunden til at jeg trak tråden op igen var fordi jeg håbede at der var en eller anden af Topp eksperterne som har deltaget i tråden tidligere som havde kendskab til den Henrik Topp som var dukket up i Søndersø i Odense amt i årene 1771 - 1774.

Her står jeg nemlig på bar bund - men da jeg har en ane Præsten Niels Henriksen Zeuthen i Skamby som er gift med Anne Sophie Topp - så kunne jeg godt tænke mig at vide om der var en familieforbindelse til hende da Skamby ikke er langt fra Søndersø.

Jeg havde håbet på at det måske kunne have været en bror til Anne Sophie som jeg ikke havde fundet - i så fald er han fra Svendborg.

Mange hilsener fra

Elizabeth i Vermont (USA)


Lise Østerberg Bahr

Hej Elizabet i Vermont.



Jeg vil arbejde videre med Søndersø egnen (Assens) for der er stadig slægt og eller fam.relationer til Søndersø på flere måder.

Jeg forsker lidt videre selv. Vender så tilbage, problemet er at Per Schrøder gik i stå i sin slægtsforskning, og jeg har gået i hans fodspor, men oplever det samme.

Jeg søger lidt videre.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Elizabeth Høilund Buffet

Hej

Jeg tror at jeg har løst gåden om Henrik Top i Søndersø i 1770'

Han må være identisk med den Henrik Knudsen - som i FT 1787 er daglejer og husmand i Søndersø. Her gives en del børn og ved nærmere undersøgelse af Søndesø KB - gives navnene på børnenes far som enten Henrik Top, eller som Hendrik Knudsen.

Det er jo ingen forklaring på hvorfor han også kaldes Top. Men det ser ikke ud til at der er en forbindelse til min Svendborg familie

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont

PS - Lise hvis du undersøger Søndersø så lad mig vide om du kommer til en anden konklusion

Lise Østerberg Bahr

#34
Goed aften.


Jeg "sweeper" lige denne tråd med TOPP (en) - under mine løse renskrivninger af dok.
OGSÅ ad Svendborg tråde, (også gerne Assens)


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Her er der også en  Topp tråd, som vi er mange der har interesse i  :)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr