Fremtidens digitale gravsten?

Startet af Rune Stjernholm, 18 Feb 2012 - 19:53

Forrige emne - Næste emne

Rune Stjernholm

Jeg ved ikke, om dette er rette forum, men jeg synes nu alligevel, jeg vil dele dette lille lokale midtvestjyske tv-indslag med jer.

Det vedrører fremtidens digitale gravsten.

Link: http://front.xstream.dk/tvmv/

Søg indslaget den 17. februar 2012, nyhedsudsendelsen kl. 19:30 under overskriften 'Gravsten vækkes til live med digitale stregkoder'.

Jeg forestiller mig, meningerne er delte?! Hvad mener I? Genialt eller helt gakgak?
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Hans Poulsen

#1

Smagløst i en sådan grad, at jeg har svært ved at finde noget lige så afskyeligt.

Gravfreden og dansk kirkegårdskultur er ukendte størrelser for de hjerner, der har fundet på dette idioti med QR-stregkoder på gravstenene, og jeg håber, at menighedsrådene vil vide at sætte en bremse for den type føleri.

Vil nogen gerne vide noget om personen under gravstenen, kan de gå hjem og slå efter for at se, om der er en hjemmeside.

Det er allerede slemt nok med farvefotos af afdøde på gravene, lyskæder, børnelegetøj, fantasifulde stearinlysholdere etc. på nyere grave.

Tænker de mennesker, der omdanner danske grave til små tivolier, overhovedet ikke på, at nabogravstederne kan føler sig krænket af det cirkus, der foregår?

Isolér fænomenet til Mors og Holstebro, hvor det ifølge en omtale i Berlingske i dag har slået rod.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jytte Frank Dekov

Du har ret Hans, det er smagløst, vi skal vist til at huske på ordene: Hvil i fred ! det må det vist knibe med med dette påhit.
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Kim Melchior

Hej,

Hvad vil der ske naar graven er slettet efter 20 Aar?

mvh,

Kim Melchior (USA)

Finn Frederiksen

Hej Hans,
vi er bare ved at få sydeuropæiske tilstande. Her er der billeder på gravstenen, kulørte lamper og meget andet tingeltangel.

Mht. stregkoden så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene. Minderne burde være for den nærmeste familie og ikke noget som gud og hvermand kan gå og snage i.

Hilsen
Finn

Hans Poulsen


Hej Finn

"..vi er bare ved at få sydeuropæiske tilstande..".

Måske kun en spæd begyndelse.

Rejselysten til det fjerne østen er stor, så før vi véd af det, serveres der sikkert skåle med kogt ris på visse danske grave, hvor de pårørende er med på noderne - en hær af såkaldte firstmovere.

KIMS produkter, peanuts og flæskesvær bliver vel det næste. En bajer eller to kan vel også komme på tale - bare så'n symbolsk.

Afdøde skulle jo nødig sulte og tørste, når han vender tilbage til jorderiget.

Da jeg ikke har en smartphone, er jeg ikke klar over, hvor tæt den skal holdes til QR-stregkoden, for at systemet skal virke.

Skal uvedkommende ind på private gravsteder for at kunne knipse?

Vil det mon blive respekteret, hvis pårørende står og dvæler ved nabogravstedet for stille at mindes en kær slægtning - eller skal der mon gang i elektronikken på cirkuspladsen ved siden af?

Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag