Blev hun ikke døbt? Kun registrering af fødsel ikke dåb og kan ikke finde det

Startet af Bitten Guldbæk, 17 Feb 2012 - 14:58

Forrige emne - Næste emne

Bitten Guldbæk

I henhold til min tidligere tråd;
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,29247.0.html

har jeg fundet min Ellen (tror jeg). MEN jeg kan ikke finde registrering af hendes dåb.

Ellen Johanne Marie Nielsen født den 28.10.1870

Her er hendes fødsel registreret;

København, Smørum, Ishøj 1868-1891 AO opslag 8

8
28de oktober 1870
-
-
Qvæghandler eller Ar
bejdsmand Niels Niel
sen og hustru Kir
sten Clausdatter
i Ishøi
-
-
Moderen 35 1/2 år i Thorslunde sogn
.... 1858-6
Forældrene flyttede før Barnets
Daab til Thorslunde Sogn.

Jeg har familien i en folketælling fra 1880 i Ishøj

København, Sokkelund, Hvidovre, Hvidovre by, Et hus, 2, FT-1880, C9680;
Kirsten Nielsen f. Clausdatter   43    Gift   Hans Hustru      Høje Taastrup sogn, Københavns amt
Johanne Marie Nielsen   9    Ugift   Deres barn      Ishøj-Torslunde sogn, Københavns amt
Ane Margrethe Nielsen   3    Ugift   Deres barn      Hvidovre sogn, Københavns amt

Jeg har kigget i Torslunde, Ishøj og Hvidovre sogn og et par andre omkringliggende sogne, men jeg kan ikke finde hendes dåb registreret. Jeg har også ledt efter hendes konfirmation bl.a. i Frederiksberg sogn, da de bor på Godthåbsvej i 1885:

København, København (Staden), Godthaabsvej (De Classenske Boliger), Frederiksberg, Godthåbsvej,Classenske Boliger Litra P No.9 - 16,Forhuus Stuen No.14, 4, FT-1885, C4142
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Jensen   52    Gift   Huusfader   Arbeidsmand ved Jordarbeide   Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Kirsten Nielsen   49    Gift   hans Kone      Høiethaastrup Sogn,Kjøbenhavns Amt
Claus Nielsen   19    Ugift   deres Barn   Møllerlærling   Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Johanne Marie Nielsen   14    Ugift   deres Barn      Thorslunde Sogn,Kjøbenhavns Amt
Anna Margrethe Nielsen   8    Ugift   deres Barn      Hvidovre Sogn,Kjøbenhavns Amt
Ellen Kirstine Nielsen   4    Ugift   deres Barn      Hvidovre Sogn,Kjøbenhavns Amt

Det ville bare være rart at se hendes fulde navn, så jeg kan være lidt mere sikker på, at det er den rigtige dame - håber en af jer derude, kan se, hvad jeg har overset.

Venligst Bitten

thorkild kanstrup jensen

Hun er konfirmeret i Sokkelund Herred, De Classenske Boliger Sogn, 1879-1889 Opslag 109 nr 14.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Bitten Guldbæk

Tusind tak  ;D Jeg havde kigget i den bog flere gange efter at have fundet dem i folketællingen 1885, men må have overset det. I konfirmationsregistreringen stod, at hun var blevet døbt  28. september 1884 og så var det jo bare at bladre i samme kirkebog og sørme om ikke hun stod på opslag 60. Og navn og dato passer YES Tak tak!!

Det er dog første gang, at jeg har set en blive døbt så sent, når man tænker på, at det var før 1900.

Det var helt umuligt at finde hende i første omgang, fordi vi kun havde et navn og navnet ikke stod i kirkebogen. Frederiksberg er jo ikke med på Familysearch, hvad angår de senere årgange og derfor var det heller ikke en mulighed.