Forældre til Hans Pedersen, Brørup, Ribe

Startet af Hanna Ammitzbøll, 17 Feb 2012 - 18:15

Forrige emne - Næste emne

Hanna Ammitzbøll

Iflg. FS bliver Hans Pedersen født 7. sept. 1723 i Surhauge, Brørup. Jeg kan ikke finde ham i kirkebogen.
Jeg har hans vielser 7. juli 1759 i Brørup (opsl 266) og 11. juli 1722 samme sted (opsl. 191).
Han er en årrække sognefoged i Brørup.
Han dør april 1807 i Brørup (opsl. 48).

Jeg har noteret, at hans far er Peder Poulsen, og moderen er Anne Johanne Hansdatter (der senere var gift med Peder Lauridsen). Desværre har jeg ikke noteret, hvor jeg har oplysningerne fra, og nu kan jeg ikke finde dem igen. Kan nogen verificere - eller afkræfte - oplysningerne.
Med venlig hilsen
Hanna Ammitzbøll

Søren Agersnap

Kære Hanna.

Der er (mindst) to mænd ved navn Hans Pedersen i Brørup, der er født omkring 1825. Jeg har ikke fundet nogen af dem i kirkebogen, men kender den omtrentlige alder fra folketællingerne.

Ca. 1825 får Peder Poulsen og Anne Johanne Hansdatter på Brørupgård en søn Hans, som senere bliver ejer af denne gård.

Ca. 1827 er den anden Hans Pedersen født. Han bliver senere gårdmand i Surhave og sognefoged og bliver gift først med Else Tygesdatter, senere med Else Frandsdatter.

Jeg kan således afkræfte de anførte oplysninger. I øvrigt bliver den anden Hans Pedersen også eftersøgt i denne tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,26337.0.html

Venlig hilsen.
Søren

Hanna Ammitzbøll

Det var en god hjælp. Tak for det
Hanna