Dåbsdatoer i Dybe sogn 1784-1826

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 15 Feb 2012 - 16:02

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Her er atter et par dåbsdatoer jeg gerne vil have opklaret, der er to optegnelser med samme pigenavn, så det drejer sig bl.a. om, om de har forbindelse med hinanden?

Ringkøbing  - Vandfuld  - Dybe  1784-1826  -  opslag 2

Dom 4 post Trinit blev------ Anna Lauritsdatter-----gårdmand----------Datter------ confirmeret------Mette Kirstine


Og nedenunder


10 post Trinit blev Jens -----og Hustru Inger ------- den 20 Juni ---- navn Mette Kirstine

Venligst
Karl-Peter Dammeyer

Nancy Petersen

Jeg tvivler på, de to dåbsbørn har noget med hinanden at gøre.
Hvad vil du gerne have faderen skulle hedde?  :)

Vh
Nancy

Inge Hedal

Hej
Ringkøbing - Vandfuld - Dybe 1784-1826 - opslag 2

Dom. 4 post Trinit blev Thomas Pilgaard og hust
Anna Laursdatter deres hiemmedøbte Datters Daab
Confirmeret nl.* Mette Kirstine
*navnlig = ved navn

Og nedenunder


10 post Trinit blev Jens Jacobsen og Hustru Inger
Pedersdatter deres den 20 Junji hiemmedøbte Datters
Daab publiceret, nl. Mette Kirstine
Jeg kan ikke se noget sammenfald blandt fadderne (som er næsten umulige at se hos barn nr. 2), så det eneste, de to piger tilsyneladende har fælles, er navnet.
Mvh. Inge


Karl-Peter Dammeyer

Jeg har ikke noget svar på, hvad faderen skulle hedde, men jeg tror mest på teksten:

10 post Trinit blev Jens---- og Hustru Inger ----- den 20. Juni--- navn Mette Kirstine-----


Det er blot underligt, at der netop er to piger i samme år samme sogn med samme navn.
Men Mette Kirstine er mor til Jens Knud Christensen *15.04.1815 (opslag 43 no.3)

Vh.
Karl-Peter Dammeyer

Karl-Peter Dammeyer

Til Inge Hedal!
Tak for din tydning, og jeg er nu sikker på at det er Mette Kirstine fra 10 post Trinit----
idet det senere er fundet at hun hedder Jensdatter, og faderen hedder Jens Jacobsen
Tak for det!
Karl-Peter Dammeyer