selvmord

Startet af Camilla Hallingby, 13 Feb 2012 - 10:18

Forrige emne - Næste emne

Camilla Hallingby

Jeg leder efter børge kristian/christian jørgen børgesen født 19. november 1906 i sundby, ved at han levede på østerbro, da han døde ( han begik selvmord i perioden 1944-1952), desværre ved jeg ikke et nærmere tidspunkt.
Har brug for hjælp til at finde dødsdatoen og hvor han blev begravet.

Med venlig hilsen
Camilla Hallingby


Hanne Kirstine Vestergaard

Hej Camilla.

Jeg ved ikke om du kan bruge denne oplysning, men det er da et forsøg.

Jeg havde en tipoldefar som begik selvmord i 1861, og jeg har fundet den optagne politirapport.

Der er ganske vist tale om et landsogn.

Måske er proceduren ændret, måske var det også noget andet i København.

Bedste hilsener
Hanne Kirstine

Keld Sørensen

#2
Hej Camilla,
Jeg læser dit indlæg som om du véd, hvor han boede på Østerbro. Så skulle de være rimelig nemt at finde hans indførelse i den kirkebog, der hører til adressen. Her står sandsynligvis også noget hvor han blev begravet.
Hilsner
Keld Sørensen.

PS. Mon ikke perioden/tidspunktet er for ny til at få lov til at se en politirapport?

Bjørn Marcher

Hej Camilla,


Der er vist kun den hårde vej - søge i alle kirkebøger der dækker Østerbro, i den pågældende periode.

Det er vist kun 10 sogne eller så, mon ikke det kan klares på en god aften....

Men det kan klares hjemmefra, på Arkivalieronline.

God jagt.


venlig hilsen bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Jesper Skov

Bemærk at Taksigelseskirken (Aldersro) mangler for nævnte periode.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Karen Riberholdt

Hvis du ikke bor for langt væk, er det også en mulighed at tage på Stadsarkivet inde på Rådhuset, og finde ham i Københavns magistrats begravelsesprotokoller. 

Mvh Karen

Camilla Hallingby

Har fundet ham i Skt stefanskirken efter lang tids søgen. Under 1948-1955 skt stefan sokkelund, københavn opslag 22, nr. 29.

Hvordan får jet fat på hans dødsattest?, ser nemlig at der er et nr. under anmærkninger.

hilsen camilla

Hans Poulsen




"..da han døde ( han begik selvmord i perioden 1944-1952), desværre ved jeg ikke et nærmere tidspunkt..".

Mon afdødes eventuelle søskende, børn, svigerbørn , børnebørn og andre, der holdt af afdøde, er begejstret for den udstilling, der har fundet sted i denne tråd?

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Camilla Hallingby

Han har kun en datter tilbage og, hun vil meget gerne vide hvad der rigtig skete med sin far. Moderen var ikke særlig meddelsom og datteren selv kan ikke huske særlig meget fra det tidspunkt, hun var ca. 9 år.

Hans Poulsen



Hej Camilla

Det er ikke nødvendigvis din skalp, jeg er ude efter; men jeg føler generelt ubehag, når slægtsforskningen går ud over grænser, som i hvert jeg ønsker skal drages.

I mit indlæg gik jeg ud over de nærmeststående med denne formulering "..og andre, der holdt af afdøde.."

Selv en datter, der gerne vil vide detaljer i forbindelse med en fars død, bør efter min mening gå frem med stor diskretion - herunder være kritisk i relation til de fremgangsmåder, som den *fuldmægtig*, der er sat på opgaven, finder bedst egnet for at nå et resultat.

Genealogien står mit hjerte nær, meget nær endda, men den får ikke lov at dominere mine tanker og handlinger for enhver pris.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Camilla Hallingby

Det var heller ikke så meget døden heller, mere hans liv hun søgte og vi synes det er rigtig svært. Jeg tænkte på om der stod noget mere om hans person/ arbejde. der står nemlig kun arbejdsmand og det er ikke meget, ved ikke helt hvordan jeg skal komme videre, ved dog at han var konditorlærling, da han boede i Sundby, men hvordan kommer jeg videre?

Og jeg ved godt hvad du mener med udstille, men da vi ikke er så ferme med slægtsforskningen, må vi desværre ty til mere offentlig hjælp.

Hans Poulsen



"..Det var heller ikke så meget døden heller..".

Så tog jeg fejl af den overskrift, du har valgt at henvende dig til en større kreds med, Camilla.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Camilla Hallingby

jeg ved at overskriften, men kan man ikke se lidt mere information om personen i dødsattesten? eller er det bare om hans død det omhandler?

Bente Aaris

Nu når i har hans dødsdato kan du tage hans datter med på Rigsarkivet og bede om få set hans Dødsattest evt. få en kopi, ant. må hun søge om indsyn og få dispensation for spærrefristen som vel ant. er 75 år på sådanne sager, men da hun er en direkte efterkommer får hun nok det, men hun må nok underskrive og dokumentere ant. med dåbsattesten.

http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/det_ma_du_se_i_statens_arkivers_samlinger

København Politis Journaler ser ud til at mangle for årene 1947-1951 og 1955 som jeg forstår det,
men i kan jo forhøre jer om sagen på Stadsarkivet (Rådhuset) :

http://www.starbas.dk/Arkivserie.php?Arkivserie_ID=7074

I kan også på Borgerservice få at vide hans sidste bopæl mod en lille betaling tidlg. 52 kr - det er nok mer nu!
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Anne Mortensen

Jeg er af den opfattelse at for kr. 52 . - nu kr. 57.- får man kun oplysninger om personer der har levet i 1968 hvor vi fik CPR.nr.

Hvis man søger oplysninger længere tilbage er det vist til en anden pris.
Men prøv eller ring og spørg.

Om søgning via  CPR.

https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/folkeregister-og-cpr/Sider/det-centrale-personregister-cpr.aspx
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Aaris

CitatHvis man søger oplysninger længere tilbage er det vist til en anden pris.

Det må i så fald være ca. mindre end 10 år siden da det endnu hed Folkeregisteret, da fik jeg den sidste tilmeldt adresse på min mors bror som døde 7 år gml.  i 1928, vi betalte 50 kr,- det blev sendt og tog en uges tid!

"Oplysninger fra cpr om andre
Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2011
)

Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Camilla Hallingby

Tusind gange tak for hjælpen :-)