Konfirmationer for Dennis og Yvonne Dupont (Pyrmov) Hansen i Hedehusene?

Startet af Ole Dupont, 12 Feb 2012 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Jeg mangler begge konfirmationer.

Forældrene boede i Hedehusene hele livet fra 1929, så de bør være der. Men jeg har ledt i Høje Tåstrup og Tåstrup Nykirke i Københavns Amt - og i Roskilde Domsogn og Sct. Jørgensbjerg i Roskilde Amt uden held.

Nogen ideer?

Dennis er født 3. april 1928 i Sct. Jørgensbjerg Sogn

Yvonne er født 17. april 1934 i Hedehusene

De har en søster fra 1929, som jeg har alle oplysninger på, herunder at hun er konfirmeret i Høje Tåstrup Kirke.
De bedste hilsner

Ole Dupont

Judith Olsen

Hej Ole

Jeg tror, at du skal have fat i Ansgarkirken i Hedehusene, men kirkebøgerne derfra er åbenbart ikke på nettet endnu.

http://www.hedehusenekirke.dk/index.php?id=18712
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Jesper Skov

Til Judith Olsen.

Ansgar-kirken er blot Hedehusenes kirkes navn.

Kirken hører indtil en gang i 70'erne under Høje Taastrup.

Hver andet konfirmandhold er f.eks. i Ansgarkirken (se Høje Taastrups kirkebog).


Til Ole Dupont.

Hvorfra ved du, at de boede der hele deres liv?
Hvis de f.eks. er der i 1929 og igen i 1949, behøver de jo ikke at have været der i mellemtiden.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ole Dupont

Tak for input.

Faren, Ove Ditlev Peter Pyrmov (født Hansen) havde et autoværksted i Hedehusene til i hvert fald efter 1956, hvor hans kone døde (Anna Henriette Elisabeth Dupont Hansen).

Og jeg mener også, at Ansgarkirken ikke har særskilt sogn. Bl.a. bliver det midterste barn døbt der i 1929. Hun bliver konfirmeret som nævnt i Høje Tåstrup Kirke i 1943.

I FT 1930 for Hedehusene ses forældrene og de 2 ældste børn. Ove er dog indført som Aage.
De bedste hilsner

Ole Dupont

Judith Olsen

Åh ja, når man ikke er "indfødt", kan man hurtig komme galt afsted. Har ikke boet så længe i nabosognet, Reerslev  :)

Men kunne det så måske være Fløng sogn ?
Her mangler dog kirkebogen for den aktuelle periode.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Ole Dupont

Jeg vækker lige dette emne til live igen  ;D

Det er stadigvæk ikke lykkedes at finde konfirmationerne, Dennis burde være konfirmeret i 1942 og Yvonne i 1948.

Jeg har gennemsøgt Sankt Jørgensbjerg, Høje Tåstrup og Roskilde Domsogn uden resultater.

De bedste hilsner

Ole Dupont