Hvor er Anne Rasmusdatter begravet?

Startet af Jane Valkær, 10 Feb 2012 - 22:00

Forrige emne - Næste emne

Jane Valkær

Hej

Jeg leder efter Anne Rasmusdatters begravelse - enke efter Jochum Ludtke.

Anne Rasmusdatter blev gift i Vinding Sogn, Holmans herred, Vejle Amt i 1695 med Jochum Ludtke, en kyrasser/rytter.
Deres ægteskab var noget tubulens, da Anne åbenbart havde andre forhold med konsekvenser, mens Jochum var i tjeneste bl. a. i Holland. Hun fødte en "uægte" datter i 1704 og fik et "uægte" dødfødt barn i 1711. I en periode opholdte Jochum sig i Brabrant (Brabrand).
Men i 1714 får Jochum og Anne en fælles datter - de fandt tilsyneladende sammen igen. Jochum døde i Vinding sogn 1719, 65 år. Ved deres yngste datter Elschens vielse med Søren Sørensen snedker i Vinding sogn 1735 nævnes Anne Rasmusdatter for sidste gang i kirkebogen.
Jeg har fundet en Anna Rasmusdatter begravet i Vinding 1743, 78 år, men denne kvinde er gammel til at være den Anne Rasmusdatter, som jeg leder efter. (Ville så være 49 år ved Elschens fødsel).

Jeg kan ikke finde Anne Rasmusdatters begravelse, men måske er der nogen derude, som kan hjælpe mig.

Havde hun giftet sig på sine gamle dage og dermed flyttet fra sognet? Eller var hun på aftægt/som indsider også i et andet sogn?

Jane